מבזקיםפוליטי / מדיני

"הופתעתי שהושתל לנתניהו קוצב לב, כי זה אומר שיש לו לב. חבל שאין גם קוצב מוח"

מתן וילנאי, משה לדור, תמיר פרדו ועוד מספר רבל של אנשי ציבור לשעבר ובהווה נשאו בשעות האחרונות דברים, מעל בימת התנועה לאיכות השלטון מחוץ לבית המשפט העליון.

תמיר פרדו- ראש המוסד לשעבר: "הסיבה בעטיה אנו עומדים פה היום אינה איראן, אינה החיזבאללה או החמאס ואינה האיום של האוהל על גבול הלבנון. אנו עומדים פה היום ובמשך כל 30 השבועות במאבק אחד ויחיד המאבק על הדמוקרטיה . לא פחד מדומה או אמיתי מאויב חיצוני צריך להוביל לפשרה על ערכי השוויון החירות והאחווה אלא הדבקות בערכי יסוד והאמונה השלמה כי זו הדרך ואין בלתה- דמוקרטיה. ידידי ישראל בעולם , עם העברת החוק לביטול עילת הסבירות היום דעו כי היום קבל עם ועולם הכרזנו על הדיקטטורה מלא מלא במדינת ישראל. לצערי הרב , נשיא המדינה וחברי האופוזיציה עדיין לא קלטו כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא הקברניט, הוא השולט. יריב לוין, סמוטריץ ,בן גביר ואחרים הם הפרונט , הם המטלית האדומה המתנופפת מול העולם על מנת לנהל את המשימה ללא הפרעה, אבל נתניהו ורק הוא נושא באחריות. לצערי האופוזיציה לא הפנימה מי השובה ומי השבוי- נתניהו הוא האחראי, והוא בעל החוב הגדול ביותר כמי שביודעין הורס את המדינה. ממחר בבוקר האופוזיציה היא רק תפאורה חסרת משמעות בתיאטרון. תפאורה שכל מטרתה שהציבור בישראל, ובני בריתנו בוושינגטון פריז ולונדון, יאמינו כי עדיין מדינת ישראל הינה מדינה דמוקרטית. חברי הכנסת מהאופוזיציה- צאו ונהלו את המשך המערכה עד לניצחון פה מהרחובות, השדות , הערים ומכל מרחבי הארץ. תשובו אל בית המחוקקים רק לאחר שנשיב את הדמוקרטיה לארץ הקודש, לאחר שנשוב ונהיה מדינה יהודית דמוקרטית. בבחירה בין צ'ימברליין לצ'רצ'יל, תהיו צ'רצ'יל."

פרקליט המדינה לשעבר משה לדור, כעת על במת התנועה לאיכות השלטון וצנחנים למען הדמוקרטיה: "תודה לך נתניהו, על שגרמת למחנה הנפלא הזה להתעורר. נתניהו מנהל מאבק חמור ומזיק נגד המדינה שהעמידה אותו לדין- פרשת נתניהו נגד מדינת ישראל. אם יצליח ימיט קלון על החזון הציוני. אם לא נבלום את החקיקה, האשליה שאנחנו מקיימים כאן מדינה מערבית מתקדמת תתפוגג. הרצל חזה את הגשמת המפעל הציוני ובן גוריון הקים את מדינת העם היהודי – מדינה יהודיית לתפארת. ועתה מבהילים מהלכיו של ראש הממשלה- הנאשם בשחיתות שלטונית חמורה, שתוך ניגוד עניינים משווע מתנהל באנוכיות ובהפקרות- להגשים לתועלתו את שינוי זהותה ופניה של המדינה. אם יצליח נתניהו לממש את ההפיכה המשטרית – על שמו אפשר ויירשם חורבנה של המדינה שהכרנו! כולנו הניצבים כאן, בחום של היום, לא נאפשר לנתניהו לגזול מאיתנו את המדינה!"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

האלוף (במיל') מתן וינלאי: "הכינוי "ביבי" הוא כינוי חיבה, ובי אין שום חיבה למפלצת נתניהו. כשהייתי לוקח אותו בטרמפ בימינו ביחידה הוא היה נראה לי כפאר היצירה העברית. היו לנו שעות של שיחות- היו בינינו פערים רבים אבל תמיד ידענו שנעשה הכול למען מדינת ישראל. זה נגמר. והכל בגלל שהוא נאשם במשפט. שר הביטחון מכר עצמו בנזיד עדשים. הוא כפוף לשר הביטחון האמיתי- בן גביר הפשיסט המטורף. אנחנו כאן, ואנחנו הכוח האמיתי. אני מכיר את נתניהו- הוא פחדן ענק, והוא מת מפחד ממה שהוא רואה כאן. הופתעתי שהושתל לנתניהו קוצב לב, כי זה אומר שיש לו לב. חבל שאין גם קוצב מוח."

מתן וילנאי
ארכיון. צילום: עננים צילום

פרופ׳ דורית ניצן, מנהלת התוכנית לתואר שני ברפואת חירום באוניברסיטת בן גוריון: "אני רופאת ילדים ושבתי משירות של 17 שנים בארגון הבריאות העולמי. נוכחתי בכאב העצום וטיפלתי בתוצאות הבריאותיות ההרסניות של שלטונות חומסים שהפיצו שנאה, עוררו הפרדה, וניהלו מדינות ברוח האינטרסים האישיים של המנהיגים. כן, גם כאלה שנבחרו בדרך דמוקרטית. מר נתניהו, אנא – עצור. העם שאותו נבחרת להנהיג צריך החייאה. ממש כך. בקושי נושמים, וגם הדופק, כפי שאתה בעצמך יודע, אינו שומר על הקצב. כראש הממשלה, קח אוויר וקרא לנו לעזרה. נגיע כולנו, עד לאחד העם. נבנה אמון ונעבוד על הפיוס הלאומי. רק תוציא את המהפכה המשפטית, או כפי שאתה קורא לה, הרפורמה, מסדר היום הציבורי. תן לעם להיות בריא, מלוכד, ותאחד אותנו את כולנו, יהודים, דרוזים, מוסלמים, נוצרים, צ'רקסיים, מהגרים והזרים שבקרבינו. את כולנו. ורגע לפני זה- כדי לבנות אמון ולפסוע בדרך הטובה, הרחק את יועצי אחיתופל שסובבים ומסובבים ומסיבים לכולנו כאב, וחבור לטוב הגדול שיש כאן אדוני ראש הממשלה. כבר כמעט מאוחר מידי".

האלוף (במיל') אייל בן ראובן: "חוק הביזיון הלאומי עבר לפני שעה וחצי, בהובלת ראש ממשלה שקרן פחדן ונוכל. אני פונה אלייך יואב גלנט- אנחנו מכירים אישית מהמטה הכללי. אתה צריך להתבייש! לא האמנתי שהצבעת בעד. הצבעת בעד פירוק צבא העם, ובעד הרס הביטחון הלאומי עליו אתה אחראי! אנחנו נצא מזה- אני רואה אתכם המפגינים ויודע שאין כוח שיכול עלינו."

הובלתי עשרות ומאות לוחמים וחיילים, ולכן אני אומר בקול בהיר וצלול שאני תומך ומגבה את כל הלוחמים, המתנדבים, טייסים, לוחמי היחידות המיוחדות הנפלאים שקוראים שיפסיקו להתנדב. הם אומרים- גם לנו יש גבולות ערכיים, יש גבולות להתנדבות. לא נתנדב להנהגה שמובילה אותנו לאבדון! הם אינם סרבנים- תמיד הם היו בראש החץ של הלחימה, וגם כעת הם בראש החץ של הלחימה למען המדינה. הם הכדור הכמעט אחרון במחסנית שלנו, ולכן תצא מכאן שאגה אדירה- אנחנו איתכם לוחמינו המתנדבים!
אנחנו בריצת מרתון ולא נעצור עד שננצח!

אלה אלקלעי, יו"ר שדולת הנשים בישראל, אמרה: "אנחנו כאן כדי להזכיר שחברה פועלת לא רק באמצעות חוקים, חברה חייבת ערכים. אנחנו באירוע מכונן. כל אחד ואחת שנמצאים כאן עכשיו ויתרו על הנוחות, ובחרו להצטרף למשהו גדול מכולנו. אנחנו כאן לעצור את ההרס, לעצור את השבירה של הקיים את הדהירה אל התהום. אנחנו כאן מתוך שכנוע עמוק שאין לנו ארץ אחרת ושביחד, בלי לנתץ את ההווה אנחנו יכולים לבנות עתיד טוב יותר לכולם. אנחנו צריכות להודות לרוטמן, לוין וחבורתם על שמיקדו את מבטנו במה שצריך לתקן. תודה שהוצאתם אותנו מאזור הנוחות ואפשרתם לנו ללמוד מהכישלון שלכם איך לא לשנות! מחר בבוקר צריך לעצור חקיקה המחלישה את מערכת המשפט האזרחי, לעצור את מי שדורך על הגז ברכב הטס לכיוון תהום הדיקטטורה, לעצור חקיקה המעבירה כוח לבתי הדין הרבניים, ומקדמים חוקים המפלים נשים. רובינו רוב האנשים החיים במרחב לא נסכים היום על כל מילה אבל אנחנו יכולות ויכולים להסכים על המהות ועל התהליכים שיאפשרו לנו לחתום מחדש על חזון מגילת העצמאות ולעגן את הדרך לשם בחוקה".

Back to top button