מבזקיםפוליטי / מדיני

"היועמ"שית בניגוד עניינים מוחלט, כל השביתות והמחאות נועדו לעזור לה"

כנס קטיף התשיעי לאחריות לאומית של מרכז מורשת גוש קטיף וצפון השומרון מתקיים היום (שלישי) ביד בנימין לציון 18 שנים להתנתקות. בראיון במהלך הכנס אמר שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לעיתונאית ערוץ 14 נוה דרומי כי עבורו "זה בוקר מורכב."

עוד אמר: "מצד אחד אני מאוד שלם עם מה שעשינו כי באמת צריך לתקן את מערכת המשפט ומערכת איזונים נכונה יותר. גם כי אנחנו מייצגים חלק גדול מהעם ובעיקר כי היינו חייבים לסמן קו אדם לסרבנות ולאי ציות. אם היינו נכנעים לקבוצת חיילי מילואים שהשתמשה בכלי הזה כדי לכופף את הממשלה, זה הרבה יותר מסוכן. מצד שני אין לי שמחה לאיד כשחלק מהעם כואב אני לא יכול לצאת בתרועת ניצחון דווקא בתור מי שחוו כאב גדול של דורסנות בהתנתקות. אני משקיע הרבה מאוד ופוגש אנשים מהצד השני כדי להקשיב ולהפיג חששות ושלא ירגישו שהקרקע שלהם נשמטת מתחת לרגלים, שעולם הערכים שלהם נשמר. אנו חייבים לייצר הרבה יותר היכרות ומפגשים".

על חסימות הכבישים אמר: "אני נעצרתי וישבתי שלושה שבועות בכלא שקמה כי נחשדתי בארגון חסימות כבישים, מה שקורה כיום דבר יום ביומו ומי שעושים את זה מקבלים מחיאות כפיים ונעטפים על ידי המערכת המשפטית. אנחנו כולנו כולל קטינים נעצרנו ונשפטנו. אבל מה שאנחנו עושים עכשיו אבל חס וחלילה שנחשוב שצריך להחזיר לאחים שלנו באותו מטבע אבל זה מחדד את הצורך במערכת משפט שתשמור על הזכויות של כולם במידה שווה ותהיה ראויה לאמון של כל עם ישראל".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

על הסרבנות אמר: "עשינו את מה שעשינו אתמול כדי להציל את צה"ל, בעוד שלושים שנים יבינו את זה. היינו חייבים לסרטט את הקו האדום הזה כדי להציל את צה"ל אוי ואבוי אם היינו מנרמלים פרקטיה כזאת שבה כל קבוצה עושה שימוש בכוח שלה. צה"ל היה הופך לקבוצה של מיליציות. אני מסתייג מכל האמירות המבזות והמגונות לאותם קצינים שהם מלח הארץ שמשקיעים את מיטב מרצם למען עם ישראל ואני משוכנע שהם ימשיכו לעשות את זה אבל מותר להגיד להם שהם טועים. הצבא ערוך וכשיר כי אין קבוצה שיכולה להוריד את השאלטר על צה"ל, אבל זה תהליך מסוכן".

על הלכידות החברתית: "אני מאמין ומקווה שהזמן יעשה את שלו. כולם יחזרו חזרה אל המסגרת המשותלפת והלכידות החברתית. הסיפור המשותף של כולנו כאן במדינת ישראל הוא יותר גדול מכל ויכוח ומכל מחלוקת. אני מקווה שגם רוב המתנגדים לרפורמה מבינים את זה ושנתגבר על אנשים חסרי אחריות שמבקשים לגרור את מדינת ישראל לכאוס".

על הניסיונות לפשרה: "הרפורמה נועד לתקן קלקולים במערכת המשפט הישראלית. הרוב הגדול של החברה הישראלית מבין שיש דברים שצריך לתקן אותם ולבלי אינטרסים פוליטיים היה אפשר להגיע לעמק השווה".

על היועמ"שית: "היועצת המשפטית בניגוד עניינים מוחלט. הרי כל השביתות והמחאות נועדו לעזור לה לשמור על הכוח שלה ולמנוע מאיתנו לאזן אותו"

על החשש ממלחמת אזרחים: "מלחמת אזרחים ומלחמת אחים לא יהיו כי צריך שני צדדים ואנחנו לא נהיה צד בדבר הזה ואני בטוח שגם הצד השני שם. יש אנרכיסטים עם הרבה כסף, זה הקמפיין הכי עשיר בתולדות מדינת ישראל, וטובי הקמפיינרים שמשחקים לאנשים בראש. צריך להכיר בזה. את חלקנו בהרגעת הרוחות ובהאטה של מה שצריך להאט אנחנו צריכים לעשות אבל מול אירוע אמוציונלי כזה הזמן יעשה את שלו וירפא. בסוף צריך הרבה הקשבה. אני מקווה שהבריאות של הציבור הרחב שיודע לאהוב ולהציב גבולות תנצח את קבוצת השוליים של ברק, חלוץ ואולמרט".

בצלאל סמוטריץ' - נווה דרומי
צילום: מאיר אליפור, מרכז קטיף בניצן

Back to top button