בריאותמבזקים

הצעת חוק: באילו מקרים יהיה ניתן לקבל החזר על פינוי באמבולנס?

ועדת הבריאות של הכנסת בראשות ח"כ אוריאל בוסו, אישרה היום (שלישי) לקריאה שנייה ושלישית שינויים בהצעת החוק של חברת הכנסת אתי עטייה, לפיה אוכלוסיות נוספות יהיו זכאיות לקבל החזר כספי במקרה של פינוי באמבולנס או בניידת טיפול נמרץ, גם אם אלה יתבצעו על ידי אמבולנסים פרטיים.

לפי הצעת החוק, יתקבל החזר מלא של דמי הנסיעה לפי תעריפי מגן דוד אדום (תמורת קבלה) גם עבור מי שהוסע לבית חולים ונפטר בטרם אשפוז, והחזר של 50% מההוצאה לפי תעריפי מגן דוד אדום עבור מי שמלאו לו 80 והוא זכאי להבטחת הכנסה וגמלת סיעוד.

הצעת החוק אושרה כבר בוועדה לקריאה שנייה ושלישית, אולם בעקבות בקשה לדיון מחדש שהגיש יו"ר הוועדה ח"כ אוריאל בוסו, החליטו חברי הוועדה כי ההחזרים הכספיים יחולו גם לא רק עבור פינויים על ידי מגן דוד אדום, אלא גם על פינויים באמבולנסים פרטיים, אולם הם יינתנו לפי תעריפי פינוי באמבולנס וניידת טיפול נמרץ של מגן דוד אדום.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו"ר הוועדה ח"כ אוריאל בוסו אמר כי מדובר בהצעת חוק חברתית מהמעלה הראשונה, וכי הוא מצפה שמליאת הכנסת תאשר סופית את החוק כבר ביום ראשון הקרוב. בתום ההצבעה בירכה יוזמת הצעת החוק, ח"כ אתי עטייה: "שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה".

אמבולנס - מד"א ירקון - לילה
אילוסטרציה. צילום: חדשות מבזק לייב

Back to top button