מבזקיםמשפטי/פלילי

החשוד ברצח ברח ונעצר – כשהסתתר בתוך המיטה

בתאריך 16.4.2023 בשעות הצהריים, הגיעו למעבר מ.פ שועפאט ופונו לבתי חולים בירושלים, שני פצועים תושבי המקום, האחד באורח אנוש והשני באורח בינוני עם פצעי ירי. בהמשך נקבע מותו של מוחמד אבו-עסב שנפצע באורח אנוש. בעקבות המקרה, פתחה המשטרה בחקירת הרצח, והיא הוטלה על היחידה המרכזית במחוז ירושלים.

חוקרי ימ״ר ירושלים אספו ממצאים, עדויות וראיות בזירת הרצח ובוצעו מגוון פעולות חקירה לאחר הרצח. במהלך החקירה נעצרו מספר חשודים ונבדק החשד למעורבותם בסיוע למעשה הרצח. כבר בראשית החקירה התברר כי חשוד במעשה הרצח נמלט לאחר המעשה לשטחי יו״ש והסתתר שם.

בתאריך 9.7 עצרו בלשי ימ״ר ירושלים בסיוע ימ״ס ירושלים וכוחות צה״ל באזור בית לחם חשוד ברצח (בן 18, תושב מ.פ שועפאט). החשוד נעצר כשהוא הסתתר בתוך מיטה בבית מגורים במקום. לאחר שנעצר, נלקח לחקירה בימ״ר ירושלים ומעצרו הוארך מעת לעת.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במהלך החקירה, נעצר חשוד נוסף- אחיו של החשוד ברצח (בן 30, תושב מ.פ שועפאט) בחשד להדחת עדים בנסיבות מחמירות לאחר שעפ״י החשד שיבש מהלכי חקירה והדיח עדים.

מהחקירה בימ״ר ירושלים עולה כי הרצח בוצע בעקבות ויכוח שהתגלע בין בן משפחתם של החשודים שנעצרו עם המנוח. אז החשוד ברצח נטל אקדח, והלך עם אחרים להתעמת עם המנוח, ובמקום התנהל ירי וחילופי אש משני הצדדים. אותו הירי גרם למותו של אבו-עסב ולפציעתו של אדם נוסף כאמור.

עם סיום החקירה במשטרה, אתמול הוגש נגד החשוד ברצח הצהרת תובע לקראת כתב אישום שצפוי בימים הקרובים ע״י פרקליטות מחוז ירושלים. כמו כן מעצרו הוארך אמש בארבעה ימים נוספים, עד לתאריך 28.7. החקירה נגד אחיו של החשוד נמשכת במטרה למצות גם עמו את הדין.

מהמשטרה נמסר: "במסגרת חקירת הרצח בוצעו מגוון רחב של פעולות חקירה, בכדי לפענח את הרצח ולהביא את החשודים לדין. בחקירה זו נתפסו גם אמצעי לחימה במ.פ שועפאט, וימ״ר ירושלים לא חסכו במשאבים להגעה לחקר האמת, ללכידת המעורבים ולפיענוח המקרה. משטרת ישראל תמשיך במאבק נחוש ובלתי מתפשר באלימות החמורה בחברה הערבית ובמיצוי הדין עם רוצחים ועבריינים אלימים המעורבים בירי ובאלימות באשר הם."

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

Back to top button