מבזקיםפוליטי / מדיני

מיכאלי השיבה לרגב: "זו הבשורה הענקית של שרת החרבת התחבורה"

שרת התחבורה לשעבר ויו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי, פרסמה פוסט לפני זמן קצר (רביעי) בחשבון הפייסבוק שלה, בו היא מאשימה את שרת התחבורה מירי רגב, בהתייקרות המחירים בתחבורה הציבורית. זאת ככל הנראה בעקבות פרסום של השרה רגב אתמול בחשבון הטוויטר שלה, בו היא האשימה את התקנות של הממשלה הקודמת, בעליית המחירים.

"העלייה הצפויה במחירי התחב״צ מגיעה בגלל תקנה שחתמו עליה שרת התחבורה לשעבר, מרב מיכאלי, ושר האוצר לשעבר, אביגדור ליברמן, בממשלה הקודמת. הבאתי פתרון כדי למנוע זאת ואני מצפה מהאוצר לבוא לקראת האזרחים. אני סבורה שאין מקום להעלאת מחירים ביוקר המחיה הנוכחי." כתבה רגב וצירפה סרטון.

היום הגיעה תגובת מיכאלי: "מירי רגב דואגת לנוסעי התחבורה הציבורית כמו שיריב לוין דואג לחיזוק הדמוקרטיה." פתחה השרה לשעבר את דבריה והוסיפה, "התייקרות שערורייתית של 12% במחירי התחבורה הציבורית – זו הבשורה הענקית של שרת החרבת התחבורה מירי רגב. נתחיל בספוילר: האחריות לעליית המחיר הזו היא של רגב בלבד. במקום לעסוק בענייני משרדה, רגב עסוקה מבוקר עד ערב בתפירת ג'ובים במשרד התחבורה לחברים שלה במרכז הליכוד כך שההתייקרות הזו חמקה לה מתחת לרדאר."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
מרב מיכאלי
ארכיון. צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ'

"האמת היא שזה לא מפתיע. הרדאר של רגב מעולם לא היה מוכוון לתחבורה ציבורית. מבחינתה, נוסעות ונוסעי התחבורה הציבורית הם סרח עודף. חצר אחורית. לא סתם הצעד הראשון שלה במשרד היה לבטל נתיבי תחבורה ציבורית. זה האקט הסימבולי שלה להודיע לציבור שבראייה שלה – תחבורה ציבורית היא נטל. לא משהו שהיא מתכוונת להשקיע בו יותר מידי. לו רצתה רגב לדאוג לנוסעי התחבורה הציבורית, לדאוג לתושבות ותושבי הפריפריה – היא הייתה צריכה להגיע ללשכה של סמוטריץ' ולדרוש ממנו להגיע להסכם שעוצר את עליית המחיר." הוסיפה מיכאלי.

בנוסף, כתבה: "זו העבודה של שרת תחבורה. בזה בדיוק עבדתי כשרת תחבורה. מנעתי עליות מחירים בהסכמים שהובלתי עם ליברמן כשר אוצר. למעשה, גם מנענו את ההעלאה, גם הורדנו את המחיר הממוצע לנסיעה ב 9% בזכות רפורמת "דרך שווה", שגם עשתה לראשונה סדר בתעריפים והפכה אותם למשתלמים. חתמנו על הסכם להוספת 4000 אוטובוסים ואוטובוסים חשמליים עד לשנת 2026 על מנת שהשירות יהיה טוב יותר, על מנת שיותר ויותר א.נשים יוכלו לוותר על הרכב הפרטי ולחסוך זמן וכסף. העלינו את שכר הנהגים ל 50 ₪ לשעה, העלאה היסטורית של 12%."

לסיום, כתבה: "עבדתי בזה, כי אני מאמינה בעתיד תחבורתי שיתופי. בתחבורה ציבורית. כי בשביל זה באתי לפוליטיקה, כדי לשפר את החיים עצמם ואת המדינה שלנו. אבל רגב לא מאמינה בכל זה – שרת המאעכרים והקומבינות הגיעה כדי לפטר אנשים טובים ולמנות מקורבים. הנוסעות והנוסעים עצמם מעולם לא עניינו אותה. זו הסיבה שלא התפלאתי לשמוע שהיא כלל לא מנסה לעצור את ההתייקרות – אלא רק לחפש על מי להטיל את האשמה. לסיכום: אין ולא היתה שום תקנה שליברמן או אני עשינו, שהביאה את ההעלאה הזאת. האחריות כולה היא על שרת הקומבינות והשקרים בדרכים."

ארכיון. צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ

Back to top button