חדשות הארץמבזקים

המועצה הגישה התראה לפני תביעה נגד משרד התחבורה וחברת האוטובוסים

לאחרונה, מועצת גוש עציון באמצעות משרד עורכי הדין דגני, סילבצקי ושות', הגישה מכתב התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים למשרד התחבורה ולחברת אלקטרה אפיקים.

לטענת המועצה, מחדלי התחבורה ציבורית באזור גוש עציון הינם הפרת הסכם זיכיון של החברה. "שירותי התחבורה הציבורית הנוגעים לתחום המועצה האזורית גוש עציון, ואשר מוענקים על ידי חברת אפיקים הינם מזה תקופה ארוכה מאד ברמה מחפירה המתבטאת בשיבושים וחריגות מתנאי הרשיונות, לרבות איחורים ממושכים ותכופים של קווי האוטובוס, מקרים רבים בהם אוטובוסים כלל אינם יוצאים ליעדם (אי ביצוע) וכן דילוג על תחנות", נכתב במכתב ההתראה אותו שלחה המועצה.

"מזה כשנתיים שתושבי המועצה אינם יכולים להסתמך על התחבורה הציבורית, וככל שהם אכן מנסים להסתמך עליה, הם ניזוקים באופן קשה פעם אחר פעם" מוסיפים במכתב של המועצה. "לצערנו הרב, הנתונים מצביעים באופן כמעט עקבי על איחורים חמורים בהגעת אוטובוסים לתחנות השונות. אין מדובר באיחורים קלים בני דקה או שתיים, אלא באיחורים כבדים המגיעים לעתים לפרקי זמן של בין חצי שעה לשעה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד מציינת המועצה את הפגיעה בביטחון התושבים אשר נזקקים לנסוע בטרמפים באזור יו"ש, וכן היא מאשימה: "תושבי גוש עציון לא יסבלו עוד. לאור ההפרות החמורות המהוות הפרות יסודיות של ההסכם שנחתם ביניכם לבין החברה, הנכם נדרשים להודיע לחברה הנ"ל על ביטול ההסכם והזיכיון שניתן להם, וזאת באופן מיידי. לאחר מכן, הנכם נדרשים לצאת למכרז חדש לבחירת מפעיל התחבורה הציבורית בקווים המנויים לעיל, וכל קו אחר הפועל בגוש עציון או מוביל אליה", פנתה המועצה באמצעות עורכי דינה.

"בכוונתנו לעתור לבית המשפט המוסמך על מנת לכפות עליכם למלא את חובתכם כלפי התושבים ולבטל את ההסכם הנ"ל, תוך יציאה למכרז חדש". אמרו.

ראש מועצת גוש עציון ויו"ר מועצת יש"ע שלמה נאמן⁩: "התחבורה בגוש עציון כרגע נמצאת בקריסה וככה אי אפשר להמשיך! התירוצים וההתפתלויות, לא עוזרים לאתו נער שרוצה להגיע בבטחה למחוז חפצו או לאותה קשישה שרוצה לנסוע מביתה. זו פגיעה בציבור החלש ביותר ובבני הנוער היקרים שלנו. לא נוכל לשאת זאת ולהמשיך כרגיל. המציאות חייבת להשתנות, כאן ועכשיו".

משפט - שופט - עורך דין
אילוסטרציה. צילום: FREEPIK

Back to top button