צרכנות

ככה תטפלו נכון באוסטאוארתריטיס

אנחנו לא תמיד חושבים על זה, אבל זה שהגוף שלנו ממשיך לפעול ולקיים אותנו בעולם, זה סוג של נס. אנחנו הולכים, רצים, קופצים,  כותבים ועושים אינספור פעולות בכל יום, בלי לשים לב אליהן בכלל, עד שמופיעים כאבים. הגוף לא יכול היה לנוע בחופשיות אם המפרקים לא היו עובדים כמו שצריך. חלקים גדולים באוכלוסיה עלולים לדווח על כאבים במפרקים אשר נוצרו כתוצאה מנסיבות שונות. במאמר הבא נפרק את המונח אוסטאוארתריטיס ונסביר מה זה אומר בדיוק, מה אפשר לעשות ואיך תדעו למי לפנות כשכואב לכם.

הקדמה על דלקת מפרקים ניוונית 

דלקת מפרקים ניוונית או כמו שקוראים לה בספרות המדעית אוסטאוארתריטיס גורמת לשחיקת הסחוס במפרקים , מה שמביא לכאבים עזים, אדמומיות, נפיחות והגבלת תנועה פעמים רבות. המחלה הזו אופיינית למפרק הירך, הברק ולמפרקי הידיים. בדרך כלל אנחנו נראה התפתחות של אוסטאוארתריטיס בקרב בני גיל הזהב אבל אפשר למצוא מי שחולים במחלה גם בגילאים צעירים יותר. המחלה לא רק גורמת לשחיקה מוגברת של הסחוס כמו גם של רקמות נוספות במפרק, אלא, היא גורמת לגוף להפריש חומרים שמגבירים את עוצמת הכאב ומזרזים את התפתחות הדלקת. השילוב הזה, בין שחיקת הסחוס והגירוי העצבי, הם אלו שמביאים לנפיחות, תחושה של נוקשות במפרק, תחושה של חוסר יציבות במפרק וכן הלאה. 

מה הגורמים שיכולים להשפיע על המחלה 

כאמור, בדרך כלל, המחלה מאפיינים אנשים מבוגרים יחסית. אנחנו רואים כי המחלה תוקפת נשים יותר מגברים, אבל לא באופן משמעותי. הגורמים אשר יכולים להשפיע על המחלה הם: גנטיקה, תזונה לא מאוזנת, עליה משמעותית במשקל, שינויים הורמונלים ועוד. 

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
Photo by Terry Shultz P.T. on Unsplash

איך נראה תהליך הטיפול ומה חשוב לדעת 

אנחנו צריכים לקחת בחשבון כי אוסטאוארתריטיס היא מחלה כרונית ואין לה תרופה אשר תעלים את הבעיה מהשורש. אפשר לטפל בסימפטומים של התופעה באמצעות תרופות לשיכוך כאב ולהורדת הנפיחות והדלקת. כמובן, קיימות דרכים לטפל בבעיה בשילוב פעילות גופנית מותאמת למצבו של המטופל ופיזיותרפיה. תזונה מאוזנת בהחלט יכולה לשפר את המצב גם כן ולעזור לגוף להתמודד עם המחלה בצורה טובה יותר לאורך הזמן. 

את האבחון קובע רופא אורתופד מומחה. האבחון כולל תשאול, בחינה של האזור הפגוע ואפשר לאשש את החדשות, תוך התבוננות בצילומי רנטגן. משום שהרבה פעמים, כתוצאה מהמחלה, מתפתחים כמו כלי דם חדשים אשר יוצרים בלטות גרמיות שיכולות גם הן לאשר לנו כי אכן מדובר על אוסטאוארתאיטיס. 

למה חשוב לפנות לטיפול בשלבים מוקדמים 

יש מי שפונים לקבלת טיפול רפואי כבר בהתחלה, אבל רבים ממתינים עד לרגע האחרון כדי להבין כי הם סובלים מבעיה אותה הם לא יכולים לדחות עוד על הסף. החיים בכאב והגבלה של התנועה, זו בעיה משמעותית ואין שום סיבה להרגיש אי נוחות לאורך הזמן. מה גם שבעקבות העליה בתוחלת החיים, אנחנו רואים עוד ועוד נשים וגברים, אשר היו יכולים ליהנות מחיים מלאים, סובלים מכאבים קשים להם יש תרופה. 

כאמור, חלק מהטיפול כולל שינוי באורחות החיים, שימוש בתרגילי פיזיותרפיה כדי להרחיב את טווח התנועה ולייצב את המפרק, איזון תרופתי ועוד. במידה ואתם סובלים מהמחלה או אם אתם פשוט חשים כאב, כל שאתם צריכים לעשות זה לפנות לקבלת טיפול וייעוץ רפואי עוד היום. 

יש מי שממתין רק לכם 

לד"ר רמי כרדוש ניסיון רב שנים בתחום האורתופדיה. בתור אורתופד מומחה, מי שמשמש כסגן המחלקה האורתופדית בבית החולים אסף הרופא, ליווה כרדוש אינספור מטופלים בכאבם. אתם לא צריכים עוד לסבול, יש פתרון לכל בעיה. 

Back to top button