צרכנות

הכחשת עסקה – למה זה קורה ואיך אפשר להימנע מזה?

קרדיט לתמונות FREEPIK

פעמים רבות, הכחשת עסקה יכולה להפתיע בעלי עסקים רבים, כאשר אלו משתדלים כמיטב יכולתם לוודא כי כל העסקאות אשר מתבצעות בבית העסק שלהם הן לא פחות מלגיטימיות לחלוטין. אולם, הכחשת עסקה עדיין יכולה להתרחש ממספר סיבות שונות, כאשר לא ניתן למנוע לגמרי את המקרים האלו, אך בהחלט ניתן לצמצם אותם באופן משמעותי בהינתן המידע הנכון אודות נושא זה. בדיוק לשם כך, החלטנו לרכז עבורכם במהלך כתבה זו כל מה שתצטרכו לדעת על הנושא של הכחשת עסקה והדרכים לצמצם את המקרים שלה.

מקרים נפוצים של הכחשת עסקה

אין זה משנה אם מדובר על הכחשת עסקה כאל, הכחשת עסקה מקס או על יתר כרטיסי האשראי – חשוב לציין כי על מנת לצמצם ככל הניתן את המקרים האלו, חשוב להבין קודם לכן את הסיבות האפשריות שיכולות לגרום למקרים אלו להתרחש:

  • בית עסק שהלקוח לא מכיר – בעלי עסקים רבים נמצאים בשם אחר תחת הרישום אצל הרשויות וחברות האשראי או לחילופין, מחזיקים בכמה עסקים כאשר הרישום עבור כל אלו הוא על השם של אחד מהם. הדבר יכול ליצור בלבול אצל לקוחות מסוימים שכן, כאשר אלו מסתכלים בפרטי חיובי האשראי שלהם הם יכולים להפתעתם לראות חיוב שאינו מוכר להם, על אף שבפועל אכן ביצעו בעצמם את העסקה.
  • הונאת אשראי – קיימות גם סיטואציות מסוג אחר, בהן אכן הלקוח אינו ביצע את החיוב ועל כן, הכחשת העסקה היא מוצדקת, כאשר הדבר יכול להתרחש בין היתר עקב מקרים של הונאת או גניבת פרטי אשראי, זאת בעוד כי במקרים מסוימים הדבר יכול להתרחש גם בעקבות גורם זדוני שהצליח להשיג את פרטי האשראי של הלקוחות שלכם.

כך תצמצמו מקרים אלו

  • עסקאות אך ורק עם תעודת זהות – על מנת להוכיח כי הלקוח אכן רכש אצלכם והוא בעל הכרטיס שמודע לכל תנאי העסקה, עליכם לדרוש תעודת זהות בעת ביצוע עסקת אשראי מכל סוג שהוא. במקרים בהם מדובר על עסקאות שאדם מבצע עבור קרוב משפחה או חבר שלו, עליכם לדרוש בהתאם ייפוי כוח.
  • עסקאות בטוחות – על פי שינוי שהחל בינואר 2020 בזכות תקן ה-EMV החדש, כל עסקה שבוצעה על ידי כרטיס אשראי עם שבב בתקן EMV נחשבת לעסקה בטוחה. על כן, מומלץ מאוד להשתמש בקורא כרטיסי אשראי עם שבב חכם על מנת להבטיח כי כל העסקאות שיתבצעו בבית העסק שלכם הן עסקאות בטוחות.

לסיכום

מקרים של הכחשת עסקה הם נפוצים והם יכולים להתרחש פעמים רבות, כאשר הטיפול במקרים אלו מאוד יקר מאחר ומדובר על עמלות גבוהות מאוד. על כן, מומלץ להכיר לעומק את הסיבות הנפוצות ואת הדגשים החשובים למניעת מקרים אלו כדי שתוכלו לצמצם את המקרים של הכחשת עסקה בבית העסק שלכם ככל הניתן.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
Back to top button