חדשות הארץמבזקים

הירדנים כועסים: בן גביר עלה להר הבית – "להראות את המשילות שלנו"

השר לבטחון לאומי, איתמר בן גביר ושר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי יצחק וסרלאוף, עלו הבוקר (חמישי) להר הבית לרגל צום תשעה באב, עם ראש מינהלת הר הבית הרב שמשון אלבוים. משרד החוץ הירדני גינה בחריפות את עלייתו של בן גביר ואמר כי ישנן "השלכות חמורות להסתערות קיצוניים על אל אקצא".

למעלה מאלף יהודים כבר עלו להר הבית מאז פתיחתו הבוקר, לרגל צום תשעה באב. בין העולים הרבים גם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי יצחק וסרלאוף וח"כ עמית הלוי. הם לוו על ידי ראש מינהלת הר הבית הרב שמשון אלבוים.

המשטרה מכניסה את העולים בקבוצות גדולות של למעלה ממאה אנשים, במספר קבוצות במקביל, על מנת לאפשר לכל מי שמגיע, לעלות להר. מפקד המחוז ניצב דורון תורג'מן ומפקד מרחב דוד נצ"מ אבי כהן, נמצאים בשטח ומפקחים על העלייה. כ-10 עולים יהודים השתחוו בהר ועוכבו לתחנת המשטרה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השר בן גביר בהר הבית: "ביום הזה, במקום הזה, חשוב תמיד לזכור – כולנו אחים. ימין, שמאל, דתיים, חילונים. כולנו אותו עם. וכשמחבל מסתכל מבעד לחלון, הוא לא מבדיל בנינו ומפריד בנינו. האחדות חשובה, האהבת ישראל חשובה. המקום הזה, זה המקום הכי חשוב לעם ישראל שבו אנחנו צריכים לחזור ולהראות את המשילות שלנו".

צילום: מינהלת הר הבית
צילום: מינהלת הר הבית

השר וסרלאוף בהר הבית: "אנחנו נמצאים בתשעה באב בהר הבית, המקום הכי קדוש לעם ישראל. "אתה תקום תרחם ציון כי עת לחננה כי בא מועד". כל היהודים במשך אלפיים שנות גלות התפללו והתחננו להגיע למקום הזה, לעלות להר הבית. בעז"ה שנזכה לבניין בית המקדש. אנחנו בימים שאנחנו מתפללים ומקווים ומייחלים לאחדות, אחדות אמיתית בעם ישראל, לאחדות שנראה כל אחד מעלת חברינו ולא חסרונם. בעז"ה מתוך האבל הלאומי של תשעה באב, יצמיח קרן משיחו, נזכה לבניין בית המקדש, נזכה לאחדות אמיתית ולשלום עולמי בעזרת ה'."

צילום: מינהלת הר הבית

הרב שמשון אלבוים ראש מינהלת הר הבית: "מברך את ידידי השרים איתמר בן גביר ויצחק וסרלאוף, שעושים רבות למען הר הבית ולטובת עליית היהודים למקום, שעלו בעצמם לרגל האבל על חורבן הבית. מראה של אלפי יהודים בהר הבית ביום הזה מעורר התרגשות גדולה ועל אחת כמה וכמה שרים בממשלת ישראל שעולים לכאן ביום הזה."

מזכ"ל מפלגת העבודה עו"ד ערן חרמוני בתגובה לדברי השר בן גביר הבוקר בהר הבית: "הצביעות חוגגת. גדול מרעילי הבארות בפוליטיקה הישראלית מצקצק בלשונו בשעה שהוא ממיט עלינו אסון ולא חדל לסכסך איש ברעהו. לפני 2,000 שנה נחרב הבית השני בדיוק בגלל הבן גביריזם של זמנו. כיום הבית השלישי עומד בסכנה דומה. בן גביר, מחולל השנאה במדינת ישראל, מבזה את הערך הנעלה של 'אהבת ישראל' כאשר הוא נושא אותו לשווא. אי אפשר להסית כל ימי השנה – ולעטות ארשת פנים צדקנית בתשעה באב".

תום ניסני מנכ"ל בידינו למען הר הבית מסר כי "אלפים צפויים היום לעלות להר הבית לרגל ציון יום חורבן בתי המקדש והשאיפה להתחיל לבנות ולהפסיק לבכות. אני קורא לשר בן גביר לוודא שהמשטרה מפסיקה להתנהל בניגוד לחוק ולעצור יהודים בהר".

בתנועת חוזרים להר שטענו לאלימות משטרתית, מסרו כי "צר לנו שדוקא ביום בו עם ישראל מציין את חורבן הבית, משטרת ישראל בראשות איתמר בן גביר החליטה להראות לנו כמה הדרך ארוכה לריבונות יהודית בהר. בפעם הראשונה מזה חודשים אנו רואים דבקות במטרה של משטרת ישראל – דוקא כלפי העולים להר הבית. הזוי ומסוכן שכאשר המדינה סוערת המשטרה כמעט שאינה פועלת כלפי אנרכיסטים אך במקביל מפעילה אלימות ויד קשה בהר הבית כלפי העולים. למרות האלימות – אנו נמשיך לדרוש את בניין בית המקדש."

צילום: חוזרים להר
צילום: חוזרים להר
צילום: חוזרים להר

Back to top button