מבזקיםפוליטי / מדיני

השגריר ארדן: "זו הסיבה שעדיין קיימים מחנות פליטים בערים פלסטיניות"

שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן, נאם היום (חמישי) בדיון של מועצת הביטחון בנושא המזרח התיכון, שעסק במבצע "בית וגן" בג'נין.

השגריר ארדן התייחס ליום תשעה באב שחל היום: "זה היום העצוב ביותר בלוח השנה היהודי, בו אנו מתאבלים על חורבן בתי המקדש שלנו. כיום, יהודים יכולים להתפלל רק בכותל המערבי, השריד היחיד מבית המקדש, אך הריבונות היהודית חזרה לירושלים – בירתנו הנצחית ולא נוותר עליה לעולם".

השגריר התייחס למבצע "בית וגן" והבהיר: "ג'נין ומחנה ה-'פליטים' בה הפכו מוקד לפעילות טרור, הנשלט על ידי ארגוני טרור. זהו בית גידול של קיצוניות וטרור פלסטיני בו תוכננו וממנו יצאו למעלה מחמישים מפיגועי הטרור האחרונים. מה אתם הייתם עושים במקום ישראל? כל מומחה צבאי יגיד לכם, שהמבצע בג'נין הוא הישג יוצא דופן, ושישראל עשתה הכל כדי למנוע פגיעה בבלתי מעורבים. לכן הופתעתי כל כך לשמוע, שבמקום לשבח את ישראל, המזכ"ל בחר דווקא לגנות את ישראל תוך שהוא טוען טענות מנותקות לחלוטין מהמציאות! במקום לגנות את ארגוני הטרור על שימוש בפלסטינים כמגן אנושי ורציחת ישראלים, הוא הכפיש את ישראל והתבטאויות כאלה רק גורמות נזק".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השגריר ארדן הוסיף: "איך ייתכן שאחרי 76 שנים יש עדיין מחנות פליטים בתוך ערים פלסטיניות? האם שאלתם את עצמכם מדוע צאצאיהם של צאצאי הפליטים הפלסטיניים עדיין חיים במחנות פליטים ומדוע הם לא שולבו בחברה הפלסטינית? הרי אם המטרה העיקרית של הרשות הפלסטינית היא באמת להקים מדינה עצמאית, אז פליטי הדור השני והשלישי אמורים כבר להשתלב ולחיות בערים פלסטיניות רגילות ולא במחנות! אבל לא זו המטרה של הפלסטינים, המטרה שלהם היא השמדת מדינת היהודים, באמצעות שטיפת מוח של דורות של פלסטינים שלומדים שהבית שלהם הוא בחיפה, צפת, או ערים ישראליות אחרות. זו הסיבה שעדיין קיימים מחנות פליטים בערים פלסטיניות וזו הסיבה שצאצאיהם של הפליטים עדיין מופרדים מהחברה הפלסטינית״.

השגריר התייחס לאונר"א, גוף של האומות המאוחדות שעוסק במתן שירותים לפליטים פלסטינים. ארדן הבהיר: "אין זכות שיבה וכולם יודעים זאת! הדרישה להחזיר מיליוני צאצאי פליטים היא בעצם דרישה למחוק את זכותו של העם יהודי להגדרה עצמית וזה לעולם לא יקרה!"

ארדן טען שאם האו"ם היה מסייע במאמצים ללחוץ על חמאס להחזרתם של חללי צה"ל, הדר גולדין ואורון שאול, ושל הישראלים אברה מנגיסטו והישאם א-סייד המוחזקים בשבי חמאס, זו פעולה שהייתה יכולה לסייע לשיפור המצב של הפלסטינים ברצועת עזה ולאפשר שיקום.

השגריר גלעד ארדן - האו"ם
צילום: דוברות משלחת ישראל לאו"ם
השגריר גלעד ארדן - האו"ם
צילום: דוברות משלחת ישראל לאו"ם

Back to top button