חדשות חוץמבזקים

פעם נוספת: משטרת שוודיה אישרה שריפת ספר תורה, בישראל מגנים

משטרת שוודיה אישרה פעם נוספת שריפה פומבית של ספר תורה מחוץ לשגרירות ישראל בשטוקהולם.

המשטרה אישרה לאישה בשנות ה-50 לחייה לשרוף מחר (שישי) בצהריים ספר תורה במחאה על "זכויות ילדים בשוודיה המופרות באופן שיטתי".

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, מסר: "יש לפעול למנוע בכל דרך את שריפת התנ"ך מחר בשוודיה, וכן להבהיר לממשלת שוודיה כי המשך המצב החוקי המאפשר שריפת ספרי קודש אינו מתקבל על הדעת. מדינה נאורה לא מאפשרת חילול נוראי של הדברים הכי קדושים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א, הגיב: "תדהמה וזעזוע לאחר שמשטרת שטוקהולם אישרה בפעם השניה לשרוף את ספר התנ"ך. השלטונות השוודים בידיים רפות, וממלמלים מילים ריקות על חירות, שמתגמדות נוכח המעשים הנוראים – זה שנעשה וזה שייעשה. כך לא נראית חירות, כך נראה אובדן דרך. אני קורא לשלטונות שוודיה ולכל מי שחופש הביטוי של האדם יקר לו – עוד לא מאוחר מדי. לא למען כתבי הקודש אני מבקש. אלה נשרפו כבר רבבות פעמים בידי שונאי ישראל אך שום כוח בעולם לא יכול היה להם. למענכם אני מבקש. למען נשמתכם ולמען תרבותכם. כבו את האש".

שר החוץ אלי כהן הגיב: "אני מזועזע מהאיום הנוסף לשרוף ספר תורה בשוודיה. יש לשים סוף לאיומים בפגיעה בספרי קודש ובספרי תורה. ‏אשוחח בקרוב עם שר החוץ של שבדיה ואבהיר לו כי אנחנו מצפים ממשלת שבדיה למנוע אירועים כאלה, אשר עלולים לפגוע ביחסים בין המדינות".

ראש ממשלת שוודיה אמר היום כי המשטרה קיבלה מספר בקשות להיתר לשריפת טקסטים דתיים במדינה בשבוע הבא, וכי הוא חושש שהדבר עלול להסלים עוד יותר את המתיחות עם העולם המוסלמי.

דגל שבדיה - שוודיה
אילוסטרציה. Image by Andy H from Pixabay

Back to top button