מבזקיםתנועה ותחבורה

החברה להגנת הטבע נגד הרכבת מקרית שמונה לאילת

ההצעה לקידום התוכנית לחיבור ישראל ברשת מסילות רכבת מקרית שמונה ועד אילת, תעלה בממשלה ביום ראשון הקרוב. החברה להגנת הטבע, פנתה לשרי הממשלה, בבקשה לעצור את קידום הפרויקט, לאור ההשלכות השליליות הרבות שיש לו, לטענת החברה, במגוון רחב של תחומים.

"הרכבת לאילת, הינו אחד מפרויקטי התחבורה היבשתית הגדולים והיקרים ביותר, שהוצעו אי פעם בישראל והשלכותיו במגוון תחומי החיים, רבות ומשמעותיות", נכתב בפניית החברה להגנת הטבע לשרים.

עוד נכתב כי "מאז נדון הנושא בממשלה, לפני כתשע שנים, נוספו נתונים ומידע, השופכים אור על הפרויקט, ובעיקר מעלים שאלות קשות ונוקבות ביחס להיתכנותן של המטרות שהוגדרו לו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוסף, נכתב: "כל המטרות של הפרויקט, הגיאו – אסטרטגיות, התחבורתיות, הלוגיסטיות, הסביבתיות והכלכליות – לא עומדות במבחן הביקורת והמציאות ובמילים אחרות – הפרויקט לא ישיג את אף אחת מהמטרות שהוצבו עבורו. לעומת זאת, הוא עלול להוביל לפגיעה סביבתית עצומה, הן במרחבי הנגב והערבה והן למפרץ אילת."

לסיום, נכתב: "לכן, הגיעה העת לעצור את הקידום של פרויקט עתיר נזקים זה, אשר כלל לא משרת את המטרות שהציבו עבורו, ולהתמקד במתן פתרונות תחבורתיים אחרים, לעיר אילת ולערבה".

DOC-20230720-WA0018.
רכבת ישראל
אילוסטרציה. צילום: רכבת ישראל

Back to top button