חדשות הארץמבזקים

"הקיצוניים המטורללים מובילים אותנו לעבר חורבן הבית בפעם השלישית"

הפגנות נגד המהפכה המשפטית נערכו הערב (מוצ"ש), זה השבוע ה-30 למחאה. על פי נתוני מארגני המחאה, מעל ל-370 אלף בני אדם, מצומת הגומא ועד אילת, יצאו להפגין הערב.

במוקד ההפגנה בתל אביב נכחו כ-200 אלף מפגינים ומפגינות. בשאר המוקדים נכחו לאורך הערב מעל ל-170 אלף איש.

שלוש צעדות של מחאת הסטודנטים נערכו הערב בתל אביב מכיוון קפלן – לצפון, למזרח ולדרום.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חבר הכנסת גדעון סער נאם בהפגנה בנתניה ואמר: "כולנו ראינו איך בראיון לרשת טלוויזיה זרה ראש הממשלה מתפתל ודבר אחד הוא לא מצליח לומר: שהוא יכבד פסק דין של בית המשפט. אני רוצה לומר באופן ברור: ראש ממשלה וממשלה שלא יכבדו פסק דין של בית המשפט יאבדו את הלגיטימציה שלהם באותו הרגע".

גם יו"ר התנועה לאיכות השלטון, עו"ד אליעד שרגא, נאם בהפגנה בנתניה: "לפני 1953 שנה, חרב הבית השני, ולפי המסורת גם הבית הראשון חרב בשבוע הזה, הוא חרב, גבירותי ורבותי, כי מעבר למחלוקות הקשות בין הצדוקים לפרושים, ומעבר לשנאת החינם ששררה בין כל חלקי החברה בישוב היהודי, הקיצוניים שבקיצוניים, הלאומנים המטורללים על סטרואידים, הסיקריים, אלה אשר הגדישו את הסאה, אלה שטבחו עם הסכינים הקטנים שלהם – שהיו מוסלקים על גופם – הן ביהודים והן ברומאים, אלה שהובילו להתאבדות הקולקטיבית של אנשי ונשות מצדה, אלה היו הזרז המרכזי בחורבן הבית. הקיצוניים המטורללים, הובילו לחורבן הבית השני, לחורבנה של ירושלים, והקיצוניים המטורללים המוטרפים, הם אלה אשר מובילים אותנו לעבר חורבן הבית השלישית בפעם השלישית, ממש בימים אלה".

הוא המשיך: "כולם אומרים ושרים, 'אין לי ארץ אחרת', אבל אני רוצה להזכיר לכולם שהייתה לנו ארץ אחרת, עד שהיא נפלה בשבי בידי בני חושך. אני רוצה להזכיר לכם שבארץ האחרת הייתה בושה, אנשים התביישו לגנוב, לשקר, להסית, אנשים התביישו להיחקר במשטרה בגין עבירות שוחד, חלק מהם אפילו שלחו יד בנפשם ושמו קץ לחייהם. בגלל בושה רבין התפטר מתפקידו לאחר פרשת הדולרים, בגין התפטר מתפקידו לאחר מלחמת לבנון השנייה, וכך גם גולדה לאחר יום כיפור. אני רוצה להזכיר לכם, שבארץ האחרת היה כבוד, היה כבוד לטייסי חיל האוויר, היה כבוד ללוחמי הים, היה כבוד לשריונאים, לתותחנים לגולנג'יקים ולצנחנים. היה כבוד לצה"ל, היה כבוד למוסד ושב"כ. אני רוצה להזכיר לכם, שבארץ האחרת, הייתה רעות, הייתה אחווה, הייתה סולידריות, לא הייתה מכונת רעל חומצתית שעבדה 24/7 על מנת לסכסך ולהפריד, בין אשכנזים למזרחים, בין חילונים לדתיים, בין חילוניים לחרדים, בין ערבים ליהודים, בין דרוזים ליהודים, בין סטרייטים ללהטב"ים, בין נשים לגברים. הייתה לנו ארץ אחרת, אנחנו נלחמים למען אותה ארץ, למען אותו עולם הולך ונעלם, אנחנו כולנו ביחד, נחזיר את הבושה, את הכבוד ואת הרעות!!"

הוא הוסיף: "למרות שחטפנו סנוקרת השבוע, ולמרות שאנחנו מדממים עכשיו, אנחנו נשתה מים, נזקוף את הגב, נחליף מחסניות ונצא להסתערות הבאה. נמשיך להילחם עד טיפת הדם האחרונה, נשבענו כי לנצח נישאר דמוקרטיה. גבירותי ורבותי, הקרב המשפטי כבר החל, ובזירה הזאת, אנחנו נעשה הכל אבל הכל בכדי לשנות את פני ההיסטוריה, בכדי לנצח ובכדי למגר את בני חושך".

עו"ד הידי נגב, מנהל מחלקת מדיניות וחקיקה בתנועה לאיכות השלטון, נאם בהפגנה בצומת גדרה. הוא אמר: "מיד לאחר שהעבירו השבוע באופן חד צדדי את ביטול עילת הסבירות הספיקו כבר חברי הכנסת להניח מספר הצעות חוק על שולחן הכנסת – הצעות שמסמנות את המטרות הבאות שלהם:
– הצעת חוק לשלילת סמכותו של בג"ץ להתערב בהחלטות ועדת הבחירות המרכזית – שכל תפקידה לתת לוועדה שבשליטת הקואליציה כוח בלתי מוגבל פסילת מועמדים ורשימות שלא נראות להן בעין. או בעצם להוות את התשתית הבאה לביטול הבחירות.
– הצעת החוק לפיצול תפקיד היועמ"ש שהוגשה על ידי לא פחות מ-11 חברי הכנסת מהליכוד ושמטרתה לאיים ולהחליש מוסד היועצת המשפטית לממשלה – הצעת חוק בעלת מאפיינים מאפיונריים שמטרתה להציב אקדח מול עצמאות היועמ"ש.
– הצעת חוק שקובעת שכל עובדי הציבור יהיו מחוייבים להגיע לתחקיר בוועדות הכנסת ואם לא ישיבו ויענו על השאלות כפי שמצפים מהם חברי הכנסת – הם יטילו עליהם סנקציות.
– הצעת חוק נוספת ששוללת מבג"ץ לבטל ולפקח על שרי הממשלה וועדות הכנסת בגלל כל עילה שהיא ולא רק הסבירות.
– וכמובן תכנית שר התקשורת קרעי – לחסל את השידור העצמאי בישראל ולהפוך את החדשות לשופרות".

הוא המשיך: "ההצעות האלה מתווספות להצעות ההפיכה המשטרית שכבר הם התחילו לקדם בכנסת כמו שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים – שכל מטרתה להשתלט ולהכפיף את הרשות השופטת תחת הממשלה; הכפפת המשטרה תחת בן גביר – כדי שיוכל להחליט על חקירות וביטול המחאה; חוק היועמשים – שמטרתו להביא עורכי דין מקורבים ולבטל את עצמאות הייעוץ המשפטי. ועוד. יש רק דבר אחד שמפריד בין העברת החוקים האלה ברוב של 64 קולות. וזה אתם. רק המחאה כאן ברחובות, בצמתים, בגשרים, בקפלן, מול הכנסת – רק התגברות המחאה המרגשת והמדהימה הזו תעצור אותם. זה תמיד מרגש לראות כל כך הרבה אנשים שאיכפת להם. אין לנו ברירה אלא להמשיך – עד שהדמוקרטיה תנצח".

קפלן - תל אביב - מחאה - הפגנה - לילה - מבט על
צילום: אמיר גולדשטיין
קפלן - תל אביב - מחאה - הפגנה - לילה - מבט על
צילום: יאיר פלטי
חיפה - מבט על - הפגנה - מפגינים - מחאה
צילום: דרור גלבוע
פתח תקווה - צחאה - הפגנה - מפגינים
צילום: יורם שפירר
באר שבע - הפגנה - מפגינים - מחאה
צילום: יעל רונן
הרצליה - מחאה - מפגינים נגד המהפכה המשפטית
צילום: טיפאני וינר
צומת צמח - הפגנה - מפגינים - מחאה
צילום: ניב גרבר
מחאת הסטודנטים - צעדה - תל אביב - הפגנה
צילום: מחאת הסטודנטים והסטודנטיות
קפלן - תל אביב - מחאה - הפגנה - לילה - מבט על
צילום: אמיר גולדשטיין
קפלן - תל אביב - מחאה - הפגנה - לילה - מבט על
צילום: גלעד פירסט
צילום: יעל רונן
צילום: מחאת הסטודנטים והסטודנטיות

Back to top button