מבזקיםפוליטי / מדיני

עבר בשלוש קריאות: חוק הפיקוח הטכנולוגי להבטחת קיומו של צו הגנה

לאחר דיונים, ביטולים והתכתשויות בין חברי האופוזיציה והקואליציה, החוק להבטחת צו גנה באמצעות פיקוח טכנולוגי עבר היום (ראשון) בקריאה שלישית.
יוזמת החוק חברת הכנסת תומא-סלימאן: "צריך לחגוג היום את עצם הצלת החוק מניסיון חיסול ממוקד"
מליאת הכנסת אישרה היום (א') בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק למניעת אלימות במשפחה המאפשרת לבית המשפט להורות על שימוש באמצעי פיקוח טכנולוגי לשם הבטחת קיומם של צווי הגנה, וזאת כחלק מהתמודדות עם תופעת האלימות במשפחה והחזרת השליטה לידיהם של קורבנות האלימות.

יוזמת החוק חברת הכנסת עאידה תומא-סלימאן (חד"ש) מסרה בתגובה: "אנחנו קוטפים היום פרי עבודה בת שמונה שנים בהן הצלחתי להעביר את החוק שלוש פעמים בקריאה טרומית ובקדנציה הקודמת גם בקריאה ראשונה". והוסיפה: "הדרך היתה ארוכה ורצופת מכשולים כאשר האחרון שבהם היה ניסיון השר לביטחון לאומי לכפות נוסח שרירותי ונוקשה שמרוקן את החוק מתוכן. גם בזה נאבקתי, עשיתי לילות כימים ואכן הצלחנו לתקן חלק גדול מהעיוות ולמצוא פתרונות לקשת רחבה של מקרי אלימות".
בנאומה מעל בימת הכנסת ציינה חה"כ תומא-סלימאן: "אנחנו צריכות לחגוג היום את עצם העובדה שהחוק ניצל מניסיון חיסול ממוקד. נכון, זה לא החוק אליו ייחלתי, אבל זה החוק שלי על כל הנכויות והמגרעות שדבקו בו במורד הדרך".

על נחיצות האמצעי של פיקוח אלקטרוני אמרה תומא-סלימאן: "החוק הזה הוא לא רק כלי להגנה, אלה הוא מחזיר לנשים את השליטה על חייהן. במקום שהן יוגבלו בתנועה ויהיו חייבות לשנות את אורח חייהן, עכשיו יוכלו הנשים להמשיך ולתפקד בחייהן ולהיות מוגנות.
סוף סוף המדינה מכריזה ולוקחת אחריות על ביטחונן של הנשים ועל ההגנה עליהן.״

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
ארכיון. צילום: דוברות הכנסת – עדינה ולמן

Back to top button