מבזקיםמשפטי/פלילי

עם טרפנטין וטלפון נייד חלופי: כך סייעו לרוצח יורי וולקוב ז"ל להימלט מעונש

פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) הגישה היום (שני) לבית משפט השלום בעיר כתבי אישום כנגד מוסטפא אבו סייף (24), עדין עכילה (23) ונתי שריפוב (26), לאחר שניסו לסייע לעדי מזרחי להימלט מעונש, ביודעם שרצח את יורי וולקוב ז"ל.

יורי וולקוב ז"ל
יורי וולקוב ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה

מכתבי האישום שהגישו עורכי הדין כנרת כאהן מור ואביב בר אור עולה, כי מוסטפא ושריפוב הגיעו לאחר הרצח לביתו של עדי מזרחי ויחד עמו תכננו לטשטש את הסימנים המיוחדים שהיו על האופנוע בו השתמש עדי מזרחי בסמוך לרצח. שריפוב הביא לביתו של מזרחי טרפנטין וכמו כן סיפק לו טלפון נייד חלופי. אבו סייף ועכילה היו מעורבים למחרת הרצח בהעלמת האופנוע של עדי מזרחי מביתו.

כתבי האישום מייחסים לאבו סייף, לעכילה ולשריפוב עבירה של מסייע לאחר מעשה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כזכור, כנגד עדי מזרחי הוגש כתב אישום בגין רצח זאת לאחר שבתאריך 23.11.22 צעדו יורי וולקוב ז"ל ובת זוגתו ילנה במעבר חצייה שבצומת הרחובות אילת ושדרות יוספטל בחולון. בעודם חוצים את המעבר באור ירוק, הגיע מזרחי למקום רכוב על אופנוע במהירות גבוהה, נסע על מעבר החציה ונעצר לאחריו, זאת למרות שבכיוון נסיעתו היה רמזור אדום. משהבחינה ילנה, כי מזרחי רכב על האופנוע באופן המסכן הולכי רגל, צילמה אותו באמצעות מכשיר הטלפון הסלולרי וביקשה להמשיך בדרכה, כשבשלב זה נפרדה גם מהמנוח שפנה לכיוון אחר.

מזרחי, שהבחין שצולם על ידי ילנה, נסע בעקבותיה ומשהתקרב אליה, חסם את דרכה ודרש ממנה באופן מאיים שתמחק את התמונה שצילמה. בשלב זה, הבחין המנוח במתרחש הגיע למקום ושאל את מזרחי “מה קרה? מה קרה?”. המנוח נעמד בין ילנה למזרחי, שב ושאל אותו: “מה אתה רוצה?” וביקש ממנו להמשיך לנסוע. בתגובה שלף מזרחי מבין בגדיו חפץ חד ודקר עמו את המנוח בליבו בכוונה להמיתו. מיד לאחר מכן, נמלט מזרחי מהמקום כשהוא רוכב על אופנועו במהירות. בעקבות האירוע המנוח צעד מספר צעדים, התמוטט על אי תנועה והובהל לבי”ח תוך מאמצי החייאה. כעבור כשעה נקבע מותו של המנוח כתוצאה מהלם בעקבות פצע דקירה בלב.

זמן קצר לאחר המלטות מזרחי מהמקום הוא פעל להשמדת הראיות. בין היתר, העלים את החפץ החד עמו ביצע את הרצח.

מחקירת המשטרה עלה כי מזרחי יצא מביתו בערב הרצח, כדי להצטרף לבת הזוג שלו שיצאה קודם לכן לווטרינר עם גור הכלבים שלהם בכדי לחסנו. בדרכו למקום אירע הרצח. לאחר הדקירה נסע מזרחי דרך איילון דרום ל-אזור, בכדי לגבות חוב מאדם שהיה חייב לו כסף, משם הגיע לאזור יפו לפגוש את חברו ולאחר מכן שב הביתה, שם על פי ההערכה, הבין מאתרי החדשות כי האדם אותו דקר, מת מפצעיו.

תוך דקות הגיע אל ביתו של מזרחי חברו תושב יפו, ועזב את המקום, ולאחר מכן יצאו לביתו החבר ביפו החשוד ובת זוגתו, על פי החשד, בכדי לבקש סיוע להיפטר מהקטנוע ששימש אותו בזמן הדקירה. חבר אחר של החשוד התבקש לסייע לו בקניית מכשיר סלולרי חדש והבאת טרפנטין לביתו בכדי למחוק סימנים ייחודיים באופנוע.

בשעות הבוקר, שעות ספורות לאחר הרצח, בתום מאמץ מודיעיני שכלל את כלל מערכי ימ"ר ת"א, נערכו כוחות מבצעיים של היחידה בקרבת ביתו של החשוד ברחוב יטבתה בחולון.

סמוך לשעה 16:00, נצפה החשוד יוצא מהבית, דוחף החוצה מהחצר את קטנועו, מניע אותו, מניח קסדה על המושב ושב בחזרה אל תוך הבית. אל המקום הגיעו שני גברים רכובים על קטנוע, אחד מהם ירד ולקח את קטנועו של החשוד. בשלב זה, בכדי למנוע מאחת הראיות המרכזיות לרצח להיעלם- הקטנוע, הוחלט בפיקוד הימ"ר לעצור את שני החשודים עם הקטנוע, ולהיכנס למעצר בביתו של החשוד. במהלך המעצר כלבתו של החשוד מגזע מסוכן נשכה שני בלשים, והם נאלצו לירות לעברה ולפצוע אותה, כאשר אחד מנתזי הירי שרט קלות את בת זוגתו של החשוד.

צילום: דוברות המשטרה

Back to top button