חדשות הארץמבזקים

"החבאתי את אשתי ובתי בשירותים, רצתי החוצה לנטרל את המחבל – ונפצעתי"

היום (שלישי) סמוך לשעה 15:39 התקבלו במוקד 101 של מד"א דיווחים על מספר נפגעים מפיגוע ירי סמוך למרכז המסחרי במעלה אדומים. חובשים ופאראמדיקים של מד"א שהגיעו למקום האירוע החלו בסריקות על מנת לאתר את הפצועים, שחלקם הסתתרו ברחוב ובתוך החנויות במרכז המסחרי.

לאחר שאיתרו את הפצועים, העניקו צוותי הרפואה של מגן דוד אדום טיפול רפואי ופינו לבתי החולים הדסה הר הצופים ושערי צדק 6 פצועים, בהם: גבר בן 41 במצב קשה כשהוא ירוי בפלג גופו העליון, גבר בן 37 במצב בינוני עם פציעות ירי בגפיים, גבר בן 29 במצב בינוני עם פצעי ירי בגפיים, גבר בן 28 במצב בינוני ירוי בבטנו ונער בן 14 במצב בינוני ירוי בפלג גופו העליון ופצוע נוסף במצב קל. כלל הפצועים פונו בהכרה מלאה.

החובשים של מד"א דוד תורג'מן ושבתאי אהרון סיפרו: "כשהגענו לזירה ראינו 2 גברים בני 29 ו-27 בהכרה מלאה עם פצעי ירי בגפיים כשהם שוכבים בסמוך לכניסה למרכז המסחרי. הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני שכלל עצירת דימומים וחבישות והם פונו בניידות טיפול נמרץ של מד"א במצב בינוני ויציב לבתי החולים בירושלים. תוך כדי הטיפול הרפואי קיבלנו דיווחים נוספים על עוד מספר פצועים שנמצאים בתוך המרכז המסחרי. כוחות נוספים של מד"א שהגיעו ביצעו סריקות והעניקו להם טיפול רפואי ל-4 פצועים נוספים במצב קשה, בינוני וקל."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

פראמדיק מד"א אורן בריל, שפינה את הפצוע קשה לבית החולים סיפר: "אזרחים קראו לנו להיכנס למסעדה שבתוכה גבר בן 41 כשהוא בהכרה וסובל מפצע ירי בפלג גופו העליון. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל עצירת דימומים וטיפול תרופתי ופינינו אותו במהירות לבית החולים כשמצבו קשה. לאחר הערכה ראשונית בחדר הטראומה הוא הועבר בדחיפות לחדר ניתוח".

פראמדיקית מד"א מרים שרביט הגיבה לאירוע ואף סיפרה את סיפורו של אחד הפצועים, כפי שסיפר לה במהלך הטיפול: "יחד עם כוחות הביטחון סרקנו את הזירה שהייתה מורכבת מכיוון שחלק מהפצועים ברחו והסתתרו בחנויות ובחניון המרכז המסחרי. הפצועים שהיו בהכרה מלאה סבלו מפצעי ירי בגופם. הכנסנו לניידת טיפול נמרץ את אחד מהפצועים, גבר בן 29 שסבל מפצע ירי בגפיים ופינינו אותו תוך כדי טיפול רפואי לבית החולים כשמצבו יציב. במהלך הדרך סיפר הפצוע שישב עם אשתו וביתו בת ה-5 במסעדה כשלפתע שמעו קולות ירי. החביא את אשתו והילדה בשירותים ויצא החוצה על מנת לחתור למגע עם המחבל. כשיצא מחוץ לבניין הוא נפגע מירי."

מד"א ירושלים - פיגוע - אירוע ביטחוני
ארכיון. צילום: דוברות מד"א

Back to top button