מבזקיםפוליטי / מדיני

לאחר המתקפות: ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל מגבים את האלוף פוקס

ראש הממשלה בנימין נתניהו גיבה לפני זמן קצר (רביעי) בהודעה רשמית את מפקד פיקוד המרכז בצה"ל, האלוף יהודה פוקס. זאת לאחר השתלחויות נגד האלוף מקרב חברי הקואליציה.

נתניהו מסר: "ההשתלחות באלוף יהודה פוקס אינה מקובלת ואינה ראויה. האלוף פוקס הוא קצין מצוין ומוערך שפועל ללא הרף להגן על אזרחי ישראל באשר הם".

ההודעה הזו מגיעה לאחר שחבר הכנסת מהליכוד, אביחי בוארון, תקף אתמול את פוקס בעקבות הפיגוע במעלה אדומים ואמר כי לאלוף "יותר חשוב לאפשר חופש תנועה לפלסטינים על פני שמירה הרמטית לביטחון ישראלים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוסף, חברת הכנסת לימור סון הר מלך ממפלגת עוצמה יהודית, תקפה היום בחריפות את האלוף וטענה: "האלוף פוקס מגבה מחבלים ובצד השני מתעמר ומתעלל בתושבי יהודה ושומרון. אני חד-משמעית מגבה את דבריו של חבר הכנסת אביחי בוארון. באופן עקבי יש דאגה לרווחתם של תושבי איו"ש הפלסטינים – ונגד התושבים היהודים".

מלבד ראש הממשלה, גם הרמטכ"ל ושר הביטחון גיבו את האלוף פוקס. מדובר צה"ל נמסר: "הרמטכ"ל מגנה בכל תוקף את האמירה של חבר הכנסת אביחי בוארון כלפי מפקד פיקוד המרכז. […] האלוף יהודה פוקס, הוא מפקד לוחם, ערכי ומצטיין, אשר תחת פיקודו, מפקדי צה"ל וחייליו פועלים לילות כימים להבטיח את ביטחונם של תושבי אזור יהודה ושומרון. כל אמירה אשר מטילה דופי בשיקוליו של האלוף ובמחויבותו לביטחון אזרחי ישראל – ראויה לכל גינוי ואין לה שחר".

שר הביטחון יואב גלנט מסר: "מפקד פיקוד המרכז האלוף יהודה פוקס הוא קצין מקצועי ורב זכויות. […] האלוף פוקס מקדיש את חייו להגנת עם ישראל – מגנה בתוקף את ההתקפות משוללות היסוד עליו מצד גורמים פוליטיים חסרי אחריות. כל התקפה על קציני צה"ל על ידי אישי ציבור מערערת את ביטחון ישראל".

בנימין נתניהו - יואב גלנט - פיקוד מרכז - הרצי הלוי
ארכיון. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

Back to top button