חדשות הארץמבזקים

תל אביב: עשרות אלפי משתתפים בצעדת ההגנה על מערכת המשפט

עשרות אלפי אנשים השתתפו הערב (רביעי) בצעדת ההגנה על מערכת המשפט ושומרי הסף בתל אביב. בצעדה השתתפו גם שרי משפטים לשעבר, שופטים בדימוס, ופרקליטים רבים ממחאת הגלימות השחורות.

לדברי קבוצת כוח קפלן: "נתניהו מנהל בימים האחרונים קמפיין שמטרתו להלבין את הכוונה שלו להפר את פסיקות בג"צ ולהכניס את ישראל למשבר חוקתי חמור. הוא מתכוון להיות עבריין שנמצא מעל החוק. מדובר באנרכיה מוחלטת. תהליך שבסופו הכל יקרוס ורק הוא יישאר שליט יחיד. דיקטטורה תורכית עם ניחוח הונגרי. התהליך הזה עדיין הפיך אם נפעל עכשיו. אנחנו יכולים עדיין להציל את הדמוקרטיה אם נצא בהמונינו להגן על מערכת המשפט שתישאר עצמאית, ולוודא ששומרי הסף יוכלו לעשות את תפקידם ללא פחד ומורא. […] בואו, המצב הפיך, אפשר להחזיר את ישראל למסלול הדמוקרטי, וזה תלוי בכל אחת ואחד מאיתנו."

ציפי לבני, שרת המשפטים לשעבר, אמרה לצועדים: "הם חשבו שיוכלו להטיח בבת אחת את כל טילי החקיקה ולהרוס את המבצר במכה ועצרנו אותם – זוהי המחאה הכי אפקטיבית בישראל. עכשיו הם מנסים להוציא אבן אחר אבן מחומת ההגנה – ביטול הסבירות היא אבן אחת שיש בכוחו של בית משפט להחזיר. אנחנו חייבים מערכת משפט עצמאית וחזקה שתגן על הערכים האלה, על הזכויות שלנו מול ממשלה שקורעת את המגילה מתוכן וקורעת את העם לגזרים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אבי ניסנקורן, שר המשפטים לשעבר, אמר לצועדים: "אנחנו נאלצים לצאת לרחובות כי נתניהו וממשלתו הקיצונית איבדו כל רסן, לצערי הם מתברר שלא נותרה בהם טיפה של אחריות כלפי המדינה ואזרחיה. הם נחושים להחריב את כל מה שבנינו ביחד – אבל אין שלטון שינצח את העם. אנחנו העם, ואנחנו לא נפסיק לצאת לרחובות עד שהדמוקרטיה הישראלית תנצח".

תל אביב - הפגנת תמיכה במערכת המשפט - מפגינים - מחאה
צילום: מטה המאבק
תל אביב - הפגנת תמיכה במערכת המשפט - מפגינים - מחאה
צילום: שב"פ @sha_b_p

Back to top button