מבזקיםמשפטי/פלילי

הדיון בבג"ץ: נשיאת העליון קטעה את עורך הדין וגערה בו

אירוע חריג אירע לפני זמן קצר (חמישי) במהלך הדיון בבג"ץ בנושא חוק הנבצרות. את הטיעונים של העותרים פתח עורך הדין אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון, ופתח את דבריו בהתייחסות לנתניהו וסיפק מספר אמירות קשות עליו. הוא אף "הזהיר" מפני ההשלכות הקשות לטענתו אם בית המשפט לא יפסול את החוק.

במהלך דבריו קטעה אותו נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות אשר יושבת בראש הרכב השופטים, וגערה בו. "אדוני לא יזהיר ולא ידבר איתנו בשפה של אם. אדוני מוכן להתחיל לטעון טיעונים משפטיים או שאדוני רוצה רק לספר לנו על נבואות הזעם שלו?" אמרה לו. שרגא השיב לה: "אנחנו נשמע את הטיעון המשפטי אך אנחנו נשמע גם הטיעון העובדתי גברתי".

מדברי עו"ד שרגא בדיון בבית המשפט: "נאשם מספר 2 (נתניהו) החליט לבצע הפיכה שלטונית במדינת ישראל.החליט לרסק את הרשות השופטת, החליט לפרק את מערכת אכיפת שלטון החוק, הוא החליט לפרק את מוסד היועץ המשפטי לממשלה, הוא החליט לפרק את הפרקליטות, את המשטרה – את כל שומרי הסף. מנגיד בנק ישראל וכלה ביו"ר רשות החברות הממשלתיות ולהפוך אותנו למדינת סף דיקטטורית".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד אמר: "כמו קאטו הזקן שחזר שוב ושוב על דבריו, אני עומד כאן כבר יותר משלושים שנה במלחמה הסזיפית נגד השחיתות. שוב ושוב טענו נגדי שופטי בג"ץ שאני רואה צל הרים כהרים, ונתלו לי פלסטרים כשאני צריך כימוטרפיה. לצערי היום אנחנו רואים את כל מה שהתרענו מפניו מתממש, ואנחנו רואים בענינו את חורבן הבית".

"הנאשם החליט לפרק את מדינת ישראל מהיסוד- החל מנגיד בנק ישראל וכלה במשטרה וביעוץ המשפטי לממשלה. אני מבקש מבית המשפט להסתכל על היער השלם, ולא על העץ הבודד. יש כאן אירוע של 120 חוקים שנועדו לפרק את הבית המשותף שלנו." הוסיף.

עו"ד אליעד שרגא. ארכיון. צילום: דוברות הכנסת – עדינה ולמן

Back to top button