מבזקיםמשפטי/פלילי

אישום חמור: כמעט נתפסו, ניפצו את הטלפונים בתחנת המשטרה והניחו מטען חבלה

פרקליטות מחוז חיפה (פלילי) הגישה לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום נגד רואד ספדי (33) תושב בית ג'אן, אמיר שקייר (30) תושב ראמה, איהאב גאנם (35) תושב ס'גור ואייל אסעד (20) תושב בית ג'אן בגין היזק בחומר נפיץ, עבירות בנשק, שיבוש מהלכי משפט ועוד. הנאשמים הניחו מטען חבלה שהתפוצץ ברכבו של תושב ירכא.

לפי כתב האישום שהגיש עו"ד יוסי גימפל, בסוף חודש דצמבר 2022 רקמו שניים מהנאשמים תכנית להטמין מטען חבלה ברכב של תושב ירכא שבבעלותו מגרש למכירת רכבים. הנאשם רואד דאג להטמין ברכב של המתלונן מטען חבלה המופעל על ידי שלט, וכן מכשיר מעקב GPS אשר שידר את נתוני מיקום הרכב לטלפון של הנאשם רואד. הנאשמים רואד ואייל, יחד עם אחר אשר היה עימם, הגיעו לירכא, שם המתינו לרכבו של המתלונן כשברשותם שלט עם מתג הפעלה אשר נועד להפעיל את המטען. כעבור מספר דקות, כאשר הם ראו, באמצעות מכשיר המעקב, כי רכבו של המתלונן לא יצא מהחניה ליד הבית, הם עזבו את המקום בלי להפעיל את המטען.

שוטרים שעמדו בפעילות שגרתית באיזור ירכא סמנו לשניים מהנאשמים לעצור, ולאחר מכן עוכבו על ידי השוטרים, ונלקחו לתחנת המשטרה. במהלך הנסיעה לתחנה, מסר הנאשם רואד לנאשם אייל את הנשלט וביקש ממנו להסתיר אותו מהשוטרים. בהמשך לכך, בתחנה, הוציא הנאשם אייל את הסוללה מהשלט והכניס אותה לפיו. לאחר מכן, ובהיותם בתחנה, ניפץ הנאשם רואד שני טלפונים ניידים שהיו ברשותם, ובכלל זה, את המכשיר אליו היה מקושר מכשיר המעקב. בהמשך מישהו מטעמו של הנאשם רואד הסיר את מטען החבלה מרכבו של תושב ירכא.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לאחר כשבוע מהסרת המטען הראשון, הנאשמים החזיקו מטען חבלה נוסף, ויצאו מכיוון ראמה לירכא בשתי מכוניות עם המטען. הנאשמים הגיעו לביתו של תושב ירכא והצמידו את מטען החבלה הנוסף באמצעות מגנט אל תחתית הרכב. לאחר כמה שעות, נסעו חלק מהנאשמים לכפר ירכא, במונית, במטרה שלא לעורר חשד, ופוצצו , באמצעות שלט רחוק שהיה ברשותם את המטען שהיה מוצמד מתחת לרכב. בזמן הפיצוץ, שהו בבית המתלונן ובבתים הסמוכים לו אנשים רבים. כתוצאה מהפעלת מטען החבלה נגרם לרכב נזק בשווי מאות אלפי שקלים.

בבקשת המעצר הוסיפו בפרקליטות: "מדובר במעשים אשר בוצעו תוך תכנון מוקדם ובתעוזה רבה. גם מעצרם של הנאשמים בתאריך 29.12.22 לא עצר את התוכנית ולא מנע מהם להמשיך ולבצע את זממם, אלא להפך, המעצר דרבן אותם לשכלל את תוכניתם בניסיון להימנע מגילוי ומעצר…הנאשמים הפגינו אדישות מוחלטת לחיי אדם שכן הם הותירו את המטען מחובר לרכב של המתלונן במשך שעות רבות ללא השגחה ואם חלילה המטען היה מתפוצץ בטעות קודם לכן, יכול היה להיגרם אסון עם תוצאות קטלניות ביותר.

אילוסטרציה. קרדיט: freepik

Back to top button