חדשות חוץמבזקים

בפעם השלישית השנה: דונלד טראמפ הסגיר עצמו לבית משפט

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הגיע לפני זמן קצר (חמישי) לבית משפט פדרלי בוושינגטון לצורך העמדתו לדין באשמת קשירת קשר לביטול תוצאות הבחירות ב-2020.

שעות לפני הופעתו המתוכננת בבית המשפט, טראמפ המשיך לטעון ברשתות החברתיות שהתיק נגדו נובע ממניעים פוליטיים.

בית המשפט שבו מתקיים הדיון הנוכחי בעניינו של הנשיא לשעבר נמצא במרחק של רחובות בודדים מהקפיטול של ארה"ב, בו ב-6 בינואר 2021, נערכה ההסתערות על הקפיטול של תומכי טראמפ שסירבו לקבל את תוצאות הבחירות. ההסתערות האלימה הובילה לחמישה הרוגים. האישום נגדו אינו רק על מקומו באירועים אלו אלא על קשירת קשר להפוך את תוצאות הבחירות עוד לפני אירועי ה-6 בינואר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

טראמפ טען לחפותו ביחס לארבעה אישומים פליליים הקשורים לחקירתו של היועץ המיוחד ג'ק סמית' על ניסיונותיו לבטל את הבחירות לנשיאות ב-2020. במסמכי האישום נכתב כי טראמפ "היה נחוש להישאר בשלטון" לאחר שהפסיד בבחירות וכי הוא ושישה קושרים משותפים שטרם הוגשו נגדם כתבי אישום תכננו מזימה להפוך את תוצאות הבחירות.

הנשיא לשעבר שוחרר בתנאי שחרור מינימליים ביותר, הכוללים איסור לתקשר עם מי שידוע כעד בתיק אלא רק באמצעות עורך דין.

מדובר בפעם השלישית בתוך ארבעה חודשים שטראמפ הסגיר עצמו בבית משפט ועומד בפני האשמות קשות. לאחרונה הוא הועמד לדין ביוני באשמת החזקת מסמכים מסווגים שלקח עמו לאחוזת מאר-א-לאגו בפלורידה בניגוד לחוק, לאחר שסיים את תפקידו ב-2021. הוא הואשם בניסיון לשיבוש הליכי משפט באותה פרשה כאשר לא שיתף פעולה עם הממשל וגורמי האכיפה שדרשו את המסמכים הרגישים. באפריל הוא הואשם בבית משפט בניו יורק בפרשת כספי ההשתקה שהעביר לכאורה למספר נשים שעמן קיים בעבר יחסים בכדי שלא יפרסמו את המקרים בעת הקמפיין שלו לנשיאות ב-2016.

על אף כל האישומים החמורים נגדו ואולי דווקא בגללם טראמפ עדיין מוביל במירוץ לנשיאות במפלגה הרפובליקנית.

השימוע הבא של טראמפ בעניין הניסיון להפוך את תוצאות הבחירות ב-2020 ייערך ב-28 באוגוסט.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ
ארכיון. צילום: הבית הלבן

Back to top button