חדשות חוץמבזקים

"לא הונגריה ולא פולין, הסכנה היא לבנון"

תומאס פרידמן, אחד העיתונאים החשובים והמשפיעים בארה״ב המקורב לנשיא ג'ו ביידן התייחס למצב שנוצר בישראל בעקבות המהפכה המשפטית שמובילה הממשלה והזהיר כי הסכנה האמיתית שמדינת ישראל תהפוך להיות לבנון.

פרידמן התארח לוובינר של USA for Israeli Democracy – גוף ההסברה הכי משמעותי של תנועת המחאה באמריקה! ואמר: "גרתי כחמש שנים בשתי מדינות שכנות במזרח התיכון, גרתי בביירות ואז גרתי בישראל בין 1984 ל- 1988. למעשה שתי בנותיי נולדו בבית החולים הדסה. יש (בין המדינות) הרבה הבדלים אבל הן זהות בדבר אחד משמעותי: הן שתי מדינות מאוד קטנות ומאוד מגוונות".

פרידמן הוסיף כי "למדינה קטנה מאוד שהיא גם מאוד מגוונת, יש רק שיטת ממשל אחת שעובדת. היא נקראת – חיה ותן לחיות."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הוא הסביר כי "מה שקרה בישראל, שהוא גם מה שקרה בלבנון, הוא נטישה של עיקרון ה"חיה ותן לחיות", בעבור העיקרון: "זה הזמן שלנו לאכול". זה החידוש של הממשלה הזאת. הם זכו ב- 30 אלף קולות, הם יודעים זאת. אבל יש להם אג'נדה קיצונית וכשהם נכנסו פשוט אמרו "זה הזמן שלנו לאכול". וכשלוקחים חברה קטנה ומגוונת מאוד ומליפים את "חיה ותן לחיות" ב"זה הזמן שלנו לאכול", זה מאיים על המערכת כולה. האיום על ישראל הוא לא שתהפוך להונגריה או פולין. הוא שהיא תהפוך ללבנון ופשוט תתפרק. וכשזה מתפרק אי אפשר לתקן". ומה שם המפלגה שהכי אחראית על הפירוק בלבנון? "חיזבאללה" – המפלגה של אלוהים, ומה שם הקבוצה בישראל אם ניתן להם שם בין בן גביר לסמוטריץ' והחרדים? "המפלגה של אלוהים".

ההקלטה המלאה של הוובינר

Back to top button