חדשות הארץמבזקים

"משבח את אנשי הסיירת – נסגור חשבון עם כל מבקשי נפשנו"

היום בשעות הערב (שבת), הגיע המחבל תושב ג'נין בן 27, ללא אישורי שהייה ועבודה בישראל, לאיזור רחוב מונטיפיורי בתל אביב. פקחי עיריית תל אביב הבחינו במחבל, אשר עורר את חשדם וביקשו לבדוק אותו.

בשלב זה פתח המחבל בירי לעבר הפקח, אשר נפגע באורח קשה (על פי גורמי הרפואה) ופונה למרכז הרפואי איכילוב. בעיר. פקח העירייה נוסף הגיב בנחישות והצליח לנטרל את המחבל. כוחות גדולים של של משטרת מחוז תל אביב הגיעו למקום והחלו בטיפול בזירה ובסריקות נרחבות באזור.

צילום: דוברות המשטרה

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לפיגוע ואמר: ״משבח את אנשי הסיירת לביטחון עירוני של עיריית תל אביב על ערנותם וחתירתם למגע, שבכך סיכלו פיגוע חמור בהרבה. כוחות הביטחון שלנו יגיעו חשבון עם כל מבקשי נפשנו.״

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
ישיבת ממשלה - מנהרות הכותל - בנימין נתניהו
ארכיון. צילום: קובי גדעון, לע"מ

שר הביטחון יואב גלנט אמר: "משבח את פעולתם האמיצה של אנשי הביטחון בעיריית תל אביב – בזכות עירנותם ונחישותם ניטרלו את המחבל ומנעו פיגוע חמור בהרבה. נושא תפילה להחלמתו של הפקח שנפצע בפיגוע. ‏מחזק את ידיהם של אנשי כוחות הביטחון הפועלים לשמירה על אזרחי ישראל, נמצה את הדין עם המחבלים ועם שולחיהם."

נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר: ״מתפלל לשלומו והחלמתו של סייר הבטחון העירוני של עיריית תל אביב הנאבק על חייו. תודה מקרב לב לו ולעמיתו שגילו אומץ, תושיה ונחישות כשאיתרו וניטרלו מחבל נתעב שהגיע לפגוע ולרצוח אזרחים תמימים בלב העיר. אני קורא לציבור לגלות עירנות יתרה בתקופה מאתגרת זו.״

ראש העיר תל אביב, רון חולדאי הגיע לזירת הפיגוע וכתב בחשבון הפייסובק שלו: "אני רוצה לשלוח בשמי ובשם תושבי תל אביב יפו תפילות החלמה לסייר סל"ע (הסיירת לבטחון עירוני) שנפגע קשה בנסיון הפיגוע ברחוב נחלת בנימין. הודות לעירנותם של שניים מסיירנו שחשדו במחבל, נמנע פיגוע שיכול היה להסתיים בנפגעים רבים יותר. אומץ ליבכם לא יישכח. אתם גיבורים אמיתיים."

Back to top button