חדשות הארץמבזקים

שעות אחרי: סמוך למקום הפיגוע – הפגנה נוספת בקפלן

מספר שעות בודדות לאחר פיגוע הירי האכזרי שהתרחש הערב (שבת) בלב העיר תל אביב, מתקיימת הפגנה נוספת, כבכל מוצ"ש בחצי שנה האחרונה, ברחוב קפלן בעיר.

מ'כוח קפלן' נמסר לאחר הפיגוע: "אנו מתפללים לשלומם של הנפגעים בפיגוע. אנו נמצאים בקשר הדוק ובשיתוף פעולה מלא עם משטרת ישראל, ההפגנה נגד ההפיכה המשטרית תתקיים כסדרה בצורה בטוחה ובתיאום מלא עם משטרת ישראל."

הפגנה בקפלן
הפגנה בקפלן

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳: "‏אסון גדול נמנע בזכות עירנותם של הסיירים היום בתל אביב. ‏בזכות עבודתם המקצועית ניצלו חיי אדם. עם ישראל מצדיע לכם על הפעולה החשובה שהצילה חיים. אני מתפלל יחד עם כל עם ישראל לרפואת הסייר הפצוע. ‏שנדע כולנו בשורות טובות."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר: "משבח את סיירי עיריית תל אביב שחתרו למגע תוך סיכון חייהם, ניטרלו את המחבל השפל ומנעו פיגוע קשה בהרבה והצילו חיי אדם – שוב הוכח שערנות וסיירים עם נשק מסייעים ומצילים חיי אדם רבים".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הגיב לפיגוע הקשה: "עם ישראל כולו מתפלל להחלמתו המהירה של הפצוע ומחזק את הסייר שהגיב כראוי, בנחישות, וירה במחבל הנאלח. צריך לומר לציבור הישראלי את האמת: בדיוק ביום בו אנו מציינים 18 שנים בדיוק לעקירת הישובים בצפון השומרון, אזור שכל עוד היתה בו התיישבות היתה בו גם שליטה בטחונית, יוצא הפיגוע הזה מאותו אזור – היישר ללב תל אביב. האיוולת של העקירה אותה הובילה ממשלת שרון בדיוק היום לפני 18 שנה מתפוצצת לנו שוב ושוב בפנים. צפון השומרון הפך לאקדמיה לטרור מאז העקירה והמסקנה הברורה היא אחת: מהיכן שנברח ירדפו אותנו אויבינו"

דגן הדגיש: "הפתרון הוא החזרת הישובים היהודיים בכל צפון השומרון מיידית וראוי שכך תחליט ממשלת ישראל הערב. במישור הבטחוני המיידי חייבים להחזיר לשטח את המבצע הצבאי שיהווה המשך לתפיסה ההתקפית כפי שראינו במבצע "בית וגן", שישיב את ההרתעה, הכבוד הלאומי ויחסל את הטרור. ברמה האסטרטגית – מה שיחזיר את הבטחון, את הכבוד הלאומי וכתוצאה מכך את ההרתעה הוא בניית חומש, שא-נור, גנען וכדים בצורה מלאה מחדש".

יוסי דגן - חווארה
ארכיון. צילום: רועי חדי

שר החקלאות חה״כ אבי דיכטר: "מחזק את אנשי הסיירת לביטחון עירוני של עיריית תל-אביב שפעלו במהירות ובתושייה רבה וכך הצילו חייהם של אזרחים רבים. שולח איחולי החלמה מהירים לסייר שנפצע אנוש ונלחם על חייו".

ח"כ ד"ר צגה מלקו הגיבה גם היא לפיגוע: "ירושלים, יו"ש, או תל אביב. הערב קיבלנו תזכורת לכך שלאויבנו המבקשים להכות בנו, אינם מבדילים בין דם לדם. בין יהודי מתנחל, יהודי חרדי או חילוני. מצדיעה לגיבורי סיירת הבטחון של תל אביב ושולחת החלמה מהירה לפקח שנפצע ומנע פיגוע חמור בהרבה."

Back to top button