מבזקיםפוליטי / מדיני

"חייל של שקמה ברסלר": גנץ טען להתפתחות "טרור לאומני יהודי" – וחטף

שר הבטחון לשעבר ויו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, עורר היום (ראשון) 'סערה' תקשורתית, כאשר פרסם ציוץ על התפתחות "טרור לאומני יהודי". זאת בעקבות האירוע השנוי במחלוקת בכפר בורקא במהלך יום שישי האחרון, בו ככל הנראה פלסטיני נורה ומצא את מותו ויהודי נפצע קשה מסלע ששבר את גולגולתו. גנץ פרסם ציוץ ובו השתמש במילים קשות שעוררו את זעמם של מתנגדיו הפוליטיים, מאחר והאירוע לא נחקר לעומק ולא התקבלו שום ממצאים עד כה.

בחשבון הטוויטר שלו כתב גנץ: "מולנו מתפתח טרור לאומני יהודי מסוכן – שריפת בתים, רכבים, ירי ואירועים רבים של לקיחת החוק לידיים עד כדי פגיעה בחיילי צה״ל. האירוע בבורקה, יהיו הנסיבות אשר יהיו, מצטרף לשרשרת של אירועים שמעסיקים את כוחות הביטחון ברדיפה אחרי ישראלים במקום בהגנה עליהם. מחיר שתיקת ההנהגה הלאומית שלנו, חוסר הגיבוי לכוחות הביטחון של ראשי המערכת, והעובדה שחברי ממשלה וקואליציה מגבים את אותם הקיצוניים – כתם שלא ימחה על דמותנו, וסכנה לביטחוננו."

בני גנץ - המחנה הממלכתי
ארכיון. צילום: ערוץ הכנסת

חבר הכנסת בועז ביסמוט תקף את בני גנץ על דבריו: "כנראה שיש כאלה שצריך להזכיר להם דבר שאמור להיות ברור מאליו: אין טרור יהודי, יש מקרי שוליים בודדים, שטיפולם מסור בידי רשויות אכיפת החוק. אני סומך על כוחות הביטחון שיעשו את עבודתם ויוציאו את האמת לאור. כבר מעל 100 שנים, אנחנו מתמודדים עם אוכלוסייה מוסתת מינקות לרצח יהודים ומתוגמלת על כך – לעומתם אנחנו רוצים לשבת לבטח בארצנו ההיסטורית ולחיות בשקט. הטרור הוא פלשתיני, הקורבן הוא יהודי וכל ניסיון להציג את ההפך – הוא פוליטי וחולני כאחד."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו"ר ועדת החוקה, חבר הכנסת שמחה רוטמן: "מה זאת אומרת "יהיו הנסיבות אשר יהיו"??? במשמרת שלך לפני שנה, אדם בן 40, אב לילדים, שהגן על עצמו ועל אחרים אל מול מחבל חמאס, הוחזק במעצר שב"כ ובמניעת מפגש עם עורך דין כאחרון הטרוריסטים. התיק נגדו נסגר, במקרה שתהית… עוד לא ביקשת ממנו סליחה, למיטב ידיעתי. עוד לא מאוחר."

שוער נבחרת ישראל לשעבר ומשפיען הרשת דודו אוואט כתב בחשבון הטוויטר שלו: "טרור יהודי. החייל של שקמה ברסלר ורוה״מ בסקרים קונה את השקר הפלסטיני על אוטומט ולא מהרהר בשאלות לחקר האמת! ״יהיו הנסיבות אשר יהיו״. כמה שנאה ליהודים שמתיישבים ומקריבים את נפשם לארץ ישראל."

חבר הכנסת מהליכוד אריאל קלנר כתב בתגובה: "יהיו הנסיבות אשר יהיו". בני גנץ עוקף את מרב מיכאלי משמאל. היא לפחות קונה את הנרטיב הערבי. אצל גנץ, גם אם היהודים צודקים, הם האשמים. האם יותר מדי פגישות עם אבו מאזן בראש העין גרמו לשר הביטחון לשעבר לאבד את הצפון או שכל הארשת הממלכתית מלכתחילה הייתה מסכה לכיסוי עמדות שמאל קיצוני?"

Back to top button