כלכלהמבזקים

"אם ההנחות לקשישים יבוטלו אני אדאג להפגנות שלהם מול בתי השרים"

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ דוד ביטן, התכנסה היום (ראשון) לישיבה מיוחדת, שיזם היו"ר, להמשך המעקב אחר יישום הרפורמה בתעריפי התחבורה הציבורית.

ועדת הכלכלה - דוד ביטן
צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

היו"ר ביטן מתח ביקורת קשה על שרי התחבורה והאוצר, על רקע ביטול הטבת נסיעה חינם לאזרחים ותיקים. "אם תבטלו לקשישים את הרפורמה אני אישית אדאג להפגנות מול הבית של שרת התחבורה ושר האוצר. המתנתי בסבלנות לשרים 4 חודשים, ולא רק שלא הייתה הסכמה גם לקחתם רק חלק מהרפורמה שהצענו ועשיתם את זה על חשבון האזרחים הוותיקים", אמר היו"ר ביטן.

צילום: דוברות הכנסת

היו"ר ביטן הזכיר כי הוועדה ניהלה בחודשים האחרונים מספר ישיבות בעניין, וביקשה מספר שינויים ברפורמה. הוא הזכיר כי העלות הכוללת של כל הדרישות עמדה על כ-720 מיליון שקלים, אך הוקצבו לה רק 360 מיליון, וכעת בגלל ביטול העלאת 12% נוספים במחיר התח"צ נעשה שוב שינוי ברפורמה שהוציא ממנה את ההטבה לגברים מגיל 67 ונשים מגיל 62. "מכרתם את הקשישים והוותיקים וביטלתם את הרפורמה רק להם, ואני לא מסכים לכך בשום אופן", אמר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נציגת אגף התקציבים באוצר, שחר בר, אמרה כי מימון הרפורמה בא בחלקו מהעלאת התעריף של הרכבת הקלה ב-2024, במקום התייקרות רוחבית של 12%. היו"ר ביטן אמר בתגובה כי המשמעות היא שכן יש התייקרות.

ח"כ שלום דנינו שאל איך כוסתה העלות של 360 מיליון השקלים לרפורמה. נציג משרד התחבורה, חן גבע, הסביר כי הרפורמה תכניס פחות כסף למדינה. ח"כ דנינו הגיב כי לא מדובר בכסף שיוצא מהאוצר אלא בהיעדר הכנסה, ולכן קרא לאפשר את כל ההנחות והעריך כי הפדיון לא יפגע. "הכל ישראבלוף, אפשר להוסיף את הקשישים ושום דבר לא ייפגע", אמר ח"כ דנינו.

צילום: דוברות הכנסת

ממלאת מקום מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, נעה אבירם, ביקשה להזכיר כי אזרחים ותיקים זכאים ל-50% הנחה, ומבוגרים מעל גיל 75 ייהנו מנסיעה חינם. ח"כ אחמד טיבי אמר כי הרפורמה היא על חשבון תוספות שירות, וביקש לדעת האם החלטת הממשלה להקצות 70 מיליון שקל בשנה לתוספת שירות ביישובים הערבים תיושם. אבירם השיבה כי במידה והתקציבים יאפשרו הרחבת שירות המשרד יעשה זאת. חברי הכנסת טיבי ועופר כסיף הגיבו כי המשמעות היא שהתוספת מותנית.

היו"ר ביטן סיכם את הדיון ואמר כי הוא לא מתכוון לוותר על הפטור לאזרחים הוותיקים. באשר לסוגיית ההנחות לפי דירוג סוציואקונומי של רשויות אמר היו"ר ביטן כי ימשיך את הדיון במועד אחר. "הגיע הזמן שלא תבטלו את הקשישים – והדרת פני זקן. השרה עשתה מסיבת עיתונאים, מה זה עניין שלה באופן אישי? לכנסת אין מה להגיד פה? כרגע אני לא מאיים אבל בסיבוב בסוף כולם מגיעים אלינו, בינתיים אקיים בעניין הקשישים ישיבה עם ראש הממשלה", אמר היו"ר ביטן.

צילום: דוברות הכנסת

Back to top button