מבזקיםספורט

גאווה: זהב, כסף וארד לנבחרת ישראל בג'ודו בטורניר המאסטרס בהונגריה

שנה בלבד לקראת המשחקים האולימפיים בפריז 2024 והספורטאים הישראלים מוכיחים לנו שיש למה לצפות. היום (ראשון) היה היום האחרון של טורניר מאסטרס הונגריה בג'ודו והוא הסתיים עם הישגים מצוינים לנבחרת ישראל כשענבר לניר זכתה בזהב ופיטר פלצ'יק סיים עם מדליית הכסף.

לניר, המתחרה במשקל עד 78 ק"ג, אלופת העולם המכהנת, גברה על מדליין מאלונגה הצרפתייה, סגנית האלופה האולימפית מטוקיו, כשהטילה אותה באיפון תוך 58 שניות ובכך זכתה לראשונה בקריירה במאסטרס. נוסף על כך, היא צפויה לעלות למקום הראשון בדירוג העולמי הקרוב.

פלצ'יק המתחרה במשקל עד 100 ק"ג, הכניע בחצי הגמר את איליה סולאמאנידזה הגאורגי המדורג במקום הראשון בקטגוריית המשקל שלו. אולם בגמר הוא הפסיד לאוזבקי מוזאפרבק טורובוייב המדורג 11 בעולם, לאחר שני ווזארים. רק לפני שלושה חודשים פלצ'יק זכה במדליית הארד באליפות העולם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

זה מסכם שלוש מדליות לנבחרת ישראל במאסטרס בהונגריה –  זאת לאחר שגפן פרימו זכתה ביום שישי במדליית הארד. פרימו, שמתחרה בקטגוריית המשקל עד 52 ק"ג, פגשה את רקה פופ ההונגרייה בקרב על הארד וניצחה אותה בווזארי.

לניר סיכמה את היום: "שמחה על יום תחרות מוצלח ומדליית זהב, אני יודעת שאני צריכה להמשיך ולעבוד קשה לקראת המטרות הבאות. אני מלאת מוטיבציה וציפייה להמשך ההכנות. אני רוצה להודות לאיגוד הג'ודו ולכל הצוות שמלווה אותי, למאמן האישי שלי, שני הרשקו ולמאמנים עידו וצ'ארלס".

שני הרשקו מסרה: "תחרות מטורפת של ענבר, ככה ג'ודו צריך להיראות וכשזה עובד זה כיף גדול. נבחרת הנשים מסיימת תקופה מדהימה ומלאה בהישגים היסטוריים. העבודה הקשה והמחוייבות משתלמים, ננוח מספר ימים ונחזור לעבוד במרץ לקראת האתגרים בהמשך".

נבחרת הג'ודו
ארכיון. צילום: עודד קרני. באדיבות איגוד הג’ודו בישראל

Back to top button