מבזקיםפוליטי / מדיני

נציגה יחידה של הקואליציה בדיון החירום: "זה עניין של חוב מוסרי"

שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק השתתפה היום (שלישי) בדיון החירום בשדולה לסיוע להלומי והלומות הקרב שהתקיים היום בכנסת ביוזמת ח"כ מיכאל ביטון וח"כ קרוייזר.

סטרוק הייתה השרה היחידה שהשתתפה בדיון מטעם הממשלה. "מעבר לזה שאני הנציגה היחידה של הממשלה שמשתתפת פה בדיון, את כל מה ששמעתי כאן אני הולכת להביא לשולחן הממשלה. אני עקשנית, ואני הולכת לדבר על זה"
השרה סטרוק שיתפה בסיפור אישי כדי להמחיש את מידת האכפתיות הנדרשת: "אני רוצה לספר על רגע אחד בחיים שלי שאני חושבת שהוא יכול להשליך על כל מה שדיברנו כאן. אני זוכרת את עצמי מגיעה אחרי מאבק מתמשך בהכרה לאדם שקרוב אלי. אני מגיעה לבית המשפט בירושלים כדי לוודא שתיק ששוכב שם זמן רב יגיע להסתכלות של שופטת כי היה לי ברור כי אם שופט יראה את התיק – הסיפור נגמר.
כשנכנסתי ביקשתי מהפקידה שתוציא את התיק. היא אמרה לי שיש לה 5 דק' עד סיום העבודה ולכן היא לא תטפל בזה היום. לא נותרה לי ברירה. התיישבתי על הריצפה ואמרתי לפקידה שאני לא זזה מפה עד שהיא תמצא את התיק כי אני מכירה את הסבל הנורא של האדם ואני לא מוכנה שהסבל יימשך. ולכן אני לא יוצאת מפה עד שאני מוצאת את התיק. ישבתי שם עד שהיא מצאה את התיק והיום האדם הזה משוקם".
בסיום דבריה אמרה השרה "דווקא מהמקום הזה אני רוצה לומר שזה לא שאלה של פגיעה אסטרטגית או לא פגיעה אסטרטגית זה עניין של חוב מוסרי. אנחנו כמדינת ישראל חייבים חוב מוסרי עצום לאנשים האלה לסבל ולסיוט המתמשך שלהם, לסיכויי שלהם לשיקום שבמידה רבה מאוד לא ממומש למרות שהוא קיים ואנחנו צריכים לעשות את זה כי אנחנו חברה מוסרית!"

צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
Back to top button