מבזקיםמשפטי/פלילי

בית המשפט העליון הפך את החלטת המחוזי: אלישע ירד יישאר במעצר

בית המשפט העליון החליט לפני זמן קצר (רביעי) בתום דיון חסוי, בו הוצאו עורכי הדין של העצורים מהאולם, להפוך את החלטת בית המשפט המחוזי בנוגע למעצרו של אלישע ירד, ולהשאירו במעצר עד להחלטת בית משפט השלום.

עו"ד של אלישע ירד, אביחי חג'בי מטעם ארגון 'חוננו': "היום בפני בית המשפט העליון הניחה פרקליטות המדינה חומר מודיעיני מטעם שירות הביטחון הכללי. החומר הזה לא יכול לשמש או לקשור את אלישע ירד ואת האחרים לביצוע העבירות המיוחסות להם. בית המשפט העליון גם אמר שהתיק יושב לבית המשפט השלום, תוך שבית המשפט השלום יעשה כחוכמות האם לשחרר את אלישע ירד או לא. אני בטוח שהמסמכים שהוצגו על ידי השב"כ הם מסמכי צבע שצובעים את אלישע ירד בצבעים עזים, ואין להם משמעות להליך הפלילי. אבל אני סבור שבית המשפט השלום היום יכבד את בית המשפט המחוזי ויותיר אותה באופן שאלישע ירד ישוחרר למעצר בית".

עו"ד נתי רום מארגון 'חוננו' אמר: "הגענו לבקשת רשות ערעור בעליון, דבר נדיר במיוחד שבדרך כלל דוחים אותו, בוודאי שמדובר בסוגיות רוחב עקרוניות. הגענו לכאן והתבקשנו לצאת מהאולם, כאשר באולם נמצאים נציגת שב"כ, הפרקליטות והמשטרה לבד עם השופטת, ואנחנו נמצאים במשך עשרים דקות בחוץ וברגע שאנחנו חוזרים לאולם אומרת השופטת שהיא רוצה לתת החלטה. אני לא מכיר לדברים האלה אח ורע, וזאת תחושה מאוד קשה. יחד עם זאת אנחנו שמחים שמצא לנכון בית המשפט לקבוע בהחלטתו שהארכת מעצר פרקטית כחצי שעה-שעה עד להגעה לבית המשפט המחוזי לא מהווה שום אינדיקציה לגבי הראיות שבתיק. אנחנו מקווים מאוד שבית המשפט השלום יהיה אמיץ מספיק לשחרר עוד היום משום שאין אפילו חשד סביר מינימלי בתיק הזה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
אזיקים
ארכיון. צילום: pixabay

Back to top button