צרכנות

מה זה אומר להיות חבר דירקטוריון?

ניתן להגיד בצורה חד משמעית כי תפקיד הדירקטור הוא מהתפקידים הנחשקים בכל חברה או ארגון. אך האם אתם באמת מבינים מה עושה חבר דירקטוריון? אנשים אינם מבינים לעומק את חשיבות התפקיד, ואת האחריות הכבדה המונחת על כתפי הדירקטורים. במאמר הבא נספר לכם על התפקיד, ועל היתרונות הרבים שמגיעים יחד איתו. כמובן שצריך גם להכיר את הדברים הפחות נוצצים בכל הנוגע לחברות בדירקטוריון של חברה. אחרי שתרכיבו את כל חלקי הפאזל, תוכלו להחליט האם התפקיד הזה הוא הנכון והמתאים בשבילכם. לא בכל יום תהיה לכם הזדמנות מהסוג הזה, לכן חשוב לשקול אותה בצורה נרחבת. 

תמונה:freepik

מה עושה חבר דירקטוריון?

למתבונן מהצד נדמה כי חברי דירקטוריון יושבים כל היום ומחכים עד אשר תהיה החלטה גדולה להחליט. אך למען האמת התפקיד של חברי דירקטוריון הוא קבוע, כזה שצריך לבצעו באופן תמידי. חברי הדירקטוריון הם אלה שמתווים את מדיניות הארגון או החברה לאורך כל הדרך. לאחר שהם מתווים את המדיניות, המשימה הקבועה שלהם תהיה לבחון שהיא מתבצעת. כלומר להיות עם האצבע על הדופק, ולראות כי הדברים לא מתפספסים. אי הצלחה של ארגון או חברה ברוב המקרים תהיה מוטלת על כתפי חברי הדירקטוריון. 

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מי יכול להיות דירקטור בחברה?

תנאי הקבלה לחברות בדירקטוריון אינם קבועים, הם משתנים בין כל ארגון וחברה. אך מה שבטוח זה שבעלי חברות ירצו לשים בתפקיד הזה אנשים מוצלחים שיכולים לסייע בקידום יוזמות. לרוב כדי להיות חבר דירקטוריון צריך להגיע עם ניסיון קודם בניהול של חברה או ארגון בצורה טובה ומקצועית. בו בזמן חובה להיות בעלי תואר אקדמי, בחלק מהמקרים הדרישה היא תואר שני לכל הפחות. בכל מקום התנאים יכולים להשתנות, ברגע שאתם הופכים להיות דירקטורים חובת ההוכחה היא עליכם.

מהם היתרונות בלהיות דירקטור?

אי אפשר להתעלם מכך שמדובר על תפקיד נחשק מאוד, כזה שמביא איתו יוקרה בכל מקום אליו תגיעו. מספיק שתגידו כי אתם חברי דירקטוריון כדי להביא לעצמכם כרטיס כניסה למקומות שונים. בו בזמן מדובר על תפקיד משחרר מאוד, בו תוכלו לעבוד בקצב שלכם ולפי השקפת עולמכם. אף אחד לא ישב לכם על הווריד או ירצה לדעת בכל רגע נתון מה הספקתם לעשות.

האם קיימים חסרונות בתפקיד?

לא כל הנוצץ זהב, את המשפט הזה בוודאי יצא לכם לשמוע בכל מיני רגעים בחיים. החיסרון הגדול ביותר בחברות בדירקטוריון היא שתהיה על כתפיכם אחריות אדירה. אתם אלה שקובעים מהי מדיניות החברה או הארגון, אי הצלחה תגרום לכך שתצטרכו לקחת אחריות. בו בזמן לא פעם תגלו כי שעות העבודה אינן קבועות, לפעמים תצטרכו לעבוד בשעות לא אידאליות. עם זאת אי אפשר להתעלם מתחושת השליחות והאחריות שמגיעה עם התפקיד. 

Back to top button