מבזקיםמשפטי/פלילי

"מן הראוי שבן אדם כזה לא יישאר בין החיים" – דיון בטיעונים לעונש של המחבל

בית המשפט הצבאי בסאלם דן הבוקר (רביעי) בטיעונים לעונש של חבר בחוליית המחבלים שרצחו את הרב רזיאל שבח הי"ד לפני כחמש וחצי שנים. מדובר במחבל אחמד ג'מאל אחמד קונבע, יליד ג'נין, שהיה נהג הרכב שהסיע את היורה והורשע בעבירות של גרימת מוות בכוונה, ירי לעבר אדם, שיבוש הליכי חקירה וכן אישומים נוספים. לאור האישומים האלו ביקשו בטיעונים בעונש להטיל על המחבל שני מאסרי עולם בנוסף לפיצויים כספיים לבני משפחת שבח. לדיון הגיע עו"ד חיים בלייכר שמייצג את המשפחה מארגון חוננו יחד עם הוריו של רזיאל ואלמנתו.

במהלך הדיון נשא דברים אביו של רזיאל הי"ד, משה שבח, שסיפר על המצב של משפחתו מאז הפיגוע. "אסרתי על המשפחה שלי להגיע על מנת לא לפתוח את הפצעים שהם חוו מאותו היום נמהר" אמר שבח במהלך הדיון. "כל עולמינו חרב. הילדים כולל אשתי נמצאים בטיפולים בלקיחת כדורים. מנסים לנהל חיים, כמובן שהדבר לא מתאפשר. אנחנו כמובן נדרוש עונש מוות כי הוא בן מוות. אין לנו ספק שמשאלה זאת לא תתקיים על פי מדיוניות שאנחנו יודעים שנוהגים בבתי הדין ואנחנו נבקש לפחות יוטל עליו עונש מאסר עולם ולהטיל עליו את העונש הגבוה ביותר".

אלמנתו של רזיאל, יעל שבח, דיברה אך היא במהלך הדיון ואמרה: "בניהו היום בן 6 וחצי, עולה לכיתה א'. הוא אחרון מבין כולם. שלושה מהם לא נכנסו לכיתה א' עם אבא. אני מאוד מפחדת מהיום הזה, להגיע לכיתה א' כשמסבבי יש המון אבות שיחבקו את הילד שלהם שעולה לכיתה א'. אני מדברת הרבה עליהם כי קשה לי לדבר גם עלי. להם יש אותי לנסות לתת להם כמה שיותר ממה שהוא היה כדי שירגישו את האהבה הגדולה הזאת שהוא יכל לתת להם ולי יש רק אותם. שזה המון אבל אף פעם לא מספיק. שום דבר לא יחזיר. שום דבר לא ימלא את החסר הזה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: ארגון 'חוננו'

"המקסימום שאני חושבת זה להרגיש שלפחות אף אחד לא ירוויח מזה. אני חושבת שמן הראוי שבן אדם שקיפח חיים בצורה כה אכזרית לאבא לשישה ילדים ובן זוג אוהב, מסור, איש תורה, איש חסד, איש צדק, מן הראוי שבן אדם כזה לא יישאר בין החיים בנינו. לפחות שזה יהיה ברור אם יש משהו שחושב שדבר כזה מעורר השראה וראוי להזדהות, שיחזור בו לפני יתחיל. שהוא ידע שסופו מוות. אם לא, אז לפחות שחייו לא יהיו חיים. שבכל דרך שאפשר חייו ייפגעו, אם זה בהיבט הכללי ובהיבט הנפשי. הרגשי, המשפחתי והאישי", הוסיפה שבח.

עו"ד חיים בלייכר שמייצג את משפחת שבח מארגון חוננו אמר בתום הדיון: "אנחנו יוצאים עכשיו מדיון טיעונים לעונש לאחד מרוצחי הרב רזיאל שבח הי"ד. מדובר בחוליה אכזרית שביצעה המון פיגועים במטרה להרוג כמה שיותר יהודים ולאחר מכן קיבלה מכסה מאוכלוסייה תומכת טרור. אנחנו חושבים שמעבר לעונש שהמחבל צריך לקבל, לפחות שני מאסרי עולם כמו שביקשה התביעה וגם פיצויים שצריך להשית עליו כמה שיותר, אנחנו מצפים שהגיע הזמן להתחיל גם ענישה הרתעתית והרתעה כלפי כל סביבת הטרור".

צילום: ארגון 'חוננו'

"ברגע שמבינים שיש אוכלוסייה שתומכת בטרור והיא חלק מאותו פשע, אז הדרך לטפל בטרור זו ענישה מרתיעה נגד האוכלוסייה שמשתפת פעולה עם זה. צריך להרוס את בתי המחבלים פעם אחר פעם, לגרש את המשפחות. נכון הדבר שהוריו של המחבל לא יוכלו להגיע לדיון כפי שהיה היום, כי הם כבר לא יהיו חלק משטחי ארץ ישראל אלא בסוריה או בכל מקום אחר. רק כך נשיג הרתעה, נציל את חיי האזרחים שלנו, ונגביר את הביטחון שלנו", הוסיף עו"ד בלייכר.

בית משפט - בדלתיים סגורות
אילוסטרציה. צילום: חדשות מבזק לייב

Back to top button