מבזקיםתנועה ותחבורה

בשורה ענקית לתושבי יו"ש: "אנחנו ביחד בדרך למיליון תושבים"

לאחר עיכוב של שנים, שרת התחבורה מירי רגב, מוציאה לדרך את כביש עוקף א-לובן במערב השומרון. הכביש החדש נועד להסיט את תנועת כלי הרכב מכפר א-לובן לכביש עוקף במטרה להגביר את בטיחותם של הנהגים. כיום נאלצים מתיישבי האזור לנסוע דרך הכפר הפלסטיני ולעמוד בפקקים ארוכים העלולים לסכן את ביטחונם.

כביש עוקף א-לובן קודם על ידי משרד הביטחון, אך נעצר מספר פעמים. לאחרונה החליטה השרה רגב להעבירו לחברת נתיבי ישראל (נת"י) ולבצעו באופן מיידי. עלות השלמת הכביש נאמדת ב-120 מיליון שקלים. הכביש העוקף ייבנה בסטנדרט גבוה ויכלול שני מסלולי נסיעה ונתיב אחד בכל כיוון, עם הפרדה קשיחה ותאורה חדשנית. הכביש צפוי להיפתח לתנועה בתוך שנתיים.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "מיום כניסתי לתפקיד, התחלתי להניע מחדש פרויקטים ביהודה ושומרון שעוכבו או הוקפאו במשך שנים, ולקדם פרויקטים חדשים במסגרת תכנית החומש של המשרד, הכוללת סכום חסר תקדים של יותר משלושה וחצי מיליארד שקלים המיועדים לפיתוח ביהודה ושומרון".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"בחודש האחרון חנכתי את כביש עוקף אל-ערוב, פרויקט אותו התחלתי בקדנציה הקודמת וזכיתי לחנוך בקדנציה הנוכחית. הפרוייקט מצטרף לשורה ארוכה של פרויקטים אותם אני מקדמת ובהם עוקף חווארה, שיקוע קלנדיה, כביש 437 אדם-חיזמא, כביש 446 מודיעין עילית, כביש 375 צור הדסה-חוסאן; כביש עוקף פונדוק; כביש 60 לשער בנימין ומצומת אריאל לצומת תפוח; הרחבת כביש 60 עד צומת המשטרה הבריטית; סלי תאורה; סל מוקדי סיכון ועוד. כל אלה מבטאים את סדר העדיפויות של הממשלה הנוכחית, שרואה ביהודה ושומרון את לב ליבה של מדינת ישראל, שבו צריך להשקיע בה כמו בכל מקום אחר במדינה", הוסיפה רגב.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן: "זו בשורה אדירה לתושבי יהודה ושומרון ולכל עם ישראל גם בהיבט הבטיחותי, גם בהיבט הביטחוני וגם בהיותו כלי משמעותי להגעה ליעד מיליון תושבים בשומרון. אני מודה לך השרה מירי רגב, את שותפה אמיתית של ההתיישבות בשומרון, ולשר בצלאל סמוטריץ, שסייע בכל הנושא התקציבי. אנחנו מלווים את הדבר הזה ביחד כבר 5 שנים מאז שביתת הרעב על הכבישים העוקפים, מאז הסכם שהיה לאורך כל השנים. לצערי בממשלה הקודמת הנושא הזה ירד מסדר היום, ולשמחתי, בהובלה שלך מאז שחזרת לתפקיד, זה חוזר לביצוע. אנחנו ביחד בדרך למיליון תושבים בשומרון."

יוסי דגן - מירי רגב
צילום: דוברות משרד התחבורה

Back to top button