חדשות הארץמבזקים

גאווה ישראלית: סיום מוצלח למבצע ״כנפי האש״

צוותי ומטוסי משלחת הכיבוי הישראלית, בהובלת המשרד לביטחון לאומי בפיקוד המערך האווירי של משטרת ישראל ובשיתוף כבאות והצלה לישראל השלימו בהצלחה את מבצע ״כנפי האש״. במהלך הימים האחרונים צוותי הכיבוי טסו מעל השטחים המיוערים ברפובליקה של קפריסין במטרה לאתר ולכבות מוקדי אש פעילים בטרם יתפתחו לכדי שריפות חורש מפותחות, בו בזמן לוחמי אש מכבאות והצלה לישראל פעלו קרקעית בשיתוף כוחות הכיבוי המקומיים.

הקפריסאים אסירי תודה על הסיוע הישראלי ולאחר השלמת יעדי המבצע, ערכו עבור צוותי המשלחת טקס במעמד שגריר ישראל בקפריסין, אורן אנוליק, שרת המשפטים והסדר הציבורי ברפובליקה של קפריסין, אנה קוקידס-פרוקופיו שר החקלאות, פטרוס קסנופונטוס, שר ההגנה, מיכאליס גיורגאלאס, הרמטכ"ל דימוקריטוס זרווקיס, נציב הכבאות, מפקד חיל האוויר ומנהלת ההגנה האזרחית של קפריסין. הצוותים הוטסו על ידי מטוס הקרנף של חיל האוויר ומטוסי הכיבוי נחתו בישראל בשעה האחרונה (רביעי, 9.8.2023).

צילום: דוברות המשטרה

כחלק ממאמצי המשלחת לבלימת התפשטות שריפות בקפריסין והיחסים הטובים בין שתי המדינות, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר נפגש אתמול (שלישי) עם שרת המשפטים והסדר הציבורי הקפריסאית במרכז התיאום והשליטה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שרת המשפטים והסדר הציבורי ברפובליקה של קפריסין אנה קוקידס-פרוקופיו ציינה: "ברצוני להביע את התודה הכנה של הרפובליקה של קפריסין למדינת ישראל על שיתוף הפעולה והסיוע. אירוח השר בן-גביר במרכז התיאום נתן הזדמנות לדיון פורה בשיתוף הפעולה בין שתי המדינות בנושא כיבוי אש וטיפול במצבי חירום, כמו גם בנושאים אחרים הקשורים לביטחון לאומי, כמו מאבק בטרור, המעניינים את שתי המדינות. אנו מצפים ליצור קשרים הדדיים מועילים אף יותר בעתיד הקרוב."

משלחת הסיוע הישראלית הגיעה לקפריסין בעקבות בקשת נשיא קפריסין, ניקוס כריסטודולידיס, מראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, לסיוע מיידי בכיבוי שריפות הענק שהשתוללו בלימסול בשל מזג אוויר קיצון שכלל גל חום, רוחות עזות וטמפרטורות גבוהות. המשלחת בפיקוד שניר שפיר, כללה שני מטוסי כיבוי ״אייר-טרקטור״ צוות של ארבעה טייסים, צוותי קרקע מיומנים, מומחי תוכן לשריפות יער וציוד נלווה הכולל כ-6 טון מעכבי בעירה של כבאות והצלה לישראל.

לפעולות הסיוע שותפים המטה לביטחון לאומי במשרד ראש הממשלה, המשרד לביטחון לאומי, כבאות והצלה לישראל, המערך האווירי של משטרת ישראל המפעילה את טייסת אלעד על ידי אלביט מערכות, משרד החוץ, רשות האוכלוסין וההגירה, רח״ל, צה״ל, משרד הביטחון, שגריר ישראל בקפריסין אורן אנוליק ושגרירות ישראל בקפריסין.

צילום: דוברות המשטרה

Back to top button