מבזקיםפנאי

משרד התרבות עוצר את התוכנית למימון אירועים בפריפריה

מיזם "רוח תרבות", המתקצב אירועי תרבות בפריפריה ייסגר בסוף החודש, כך פורסם היום (חמישי) בתוכנית "עצם העניין" בכאן 11. במכתב שנשלח לגופי התרבות, ליוצרים ולמנהלי התרבות במחוזות, הובהר כי התוכנית המסתיימת טכנית באוגוסט לא תוארך. במהלך החודשים הקרובים יתכנסו במשרד התרבות ליצירת תכנית חדשה התומכת בפריפריה, בה יוגדר המונח פריפריה מחדש, יקבעו כללי תמיכה ויוגדר המונח מופע מופת.

"אנו מקיימים עבודת מטה נמרצת על תכנית חדשה, שתנגיש תרבות מקצועית ומגוונת לרשויות בפריפריה, שעל הגדרתה העדכנית אנו עמלים", כתבה ראש מינהל תרבות ואמנויות במשרד התרבות והספורט, גלית והבה שאשו. "כפי שציין השר בפגישותיו עם פורומים שונים, הן במליאה והן בפורומים מצומצמים, התוכנית החדשה, על תבחיניה המקצועיים, מגובשת בהובלתה של המועצה לתרבות ואמנות תוך שיח עם השטח".

עוד נכתב כי "המגמה הינה להתחיל את התוכנית בסביבות נובמבר 2023 ולהקצות לה משאבים ממגוון מקורות תקציביים. יודגש, כי התקציב הכולל ממשרדנו לתרבות לרשויות בפריפריה גדל בסל תרבות עירוני (סל"ע) ולצד איגומם של המשאבים, התוכנית החדשה צפויה להביא בשורה לפריפריה, בהגדרה עדכנית של המונח, תוך סבסודם המשמעותי של מופעי במה מקצועיים ומתן בחירה לרשויות בפריפריה להתאים לעצמן את ההיצע התרבותי המתאים להן".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
מיקי זוהר שר התרבות והספורט
ארכיון. צילום: לע"מ

Back to top button