צרכנות

ביטוח בריאות פרטי, למה זה חשוב?

קרדיט לתמונה Freepik
בשנת 1994 נכנס לתוקף חוק ביטוח בריאות ממלכתי. המשמעות של ההחלטה היא שכל אזרח ישראלי מחויב להיות מכוסה בביטוח בריאות של אחת מקופות החולים. לכאורה, המצב הזה שם קץ למצב בעייתי בו היו אזרחים ישראלים שלא היו חברי קופות חולים, לא היו בעלי ביטוח בריאות ולא יכלו להרשות לעצמם טיפול רפואי בסיסי.
כשמסתכלים על שוק הבריאות בשלושת העשורים האחרונים, רואים שהחוק נותן טיפול רפואי בסיסי שווה לכולם, אך עדיין בגלל שסל הבריאות מתוקצב ומוגבל נותרו פערים וטיפולים יקרים שהמדינה לא מספקת.

מגבלות 'סל התרופות'

בכל שנה משיקות חברות התרופות עשרות טיפולים מצילי חיים. מאחר וטיפולים אלו הם פרי מחקר ופיתוח של שנים, הם גם עולים לא מעט, והמערכת הציבורית של קופות החולים (תקציב משרד הבריאות) לא ערוכה לקלוט את כל הטיפולים ונאלצת לתעדף. כך, נכנס לחיינו המונח שנקרא 'סל התרופות', קרי הטיפולים, התרופות והשירותים הרפואיים שהמדינה מממנת באופן מלא או כמעט מלא ומספקת לציבור דרך קופות החולים. ניתן לקחת כדוגמא את 'סל התרופות' הנוכחי לשנת 2023. לכאורה, מדובר בהצלחה, מפני שתקציב הסל השנה עומד על 650 מיליון ש"ח, שהוא התקציב הכי גדול אי פעם שהכניס לסל הרבה טיפולים חדשים – ועדיין, הרבה תרופות וטיפולים מאריכי או מצילי חיים נותרו בחוץ.

חברות הביטוח הפרטיות מספקות מענה.

מי שנכנס לוואקום הזה הן חברות הביטוח, שהיום יודעות לתת מעטפת ביטוח רפואי מספק ורחב דיו, שמרכיב מובנה בו הוא הכללת טיפולים ותרופות מאריכות או מצילות חיים חדשות שלא נכללו בסל הבריאות.

יתרונות נוספים של ביטוח בריאות פרטי:

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ביטוח בריאות פרטי מספק למבוטח עוד סדרה של יתרונות שמשפרים עבורו את שירותי הרפואה במספר אספקטים:

  • קיצור תורים

כשמדובר בקביעת תור לרופא ממוחה ואפילו לבדיקה, כמו למשל סריקת MRI, הרבה פעמים יש פקק עצום במערכת הציבורית. בעוד שבמערכת הרפואה הציבורית, התור הפנוי שיציעו לכם יהיה בעוד חודשים ארוכים – חודשים בהם המצב הרפואי מחמיר או גורר סבל ואי נוחות למי שממתין לפרוצדורה, מי שמצויד בפוליסת ביטוח פרטית – יכול ליהנות ממנגנונים לקיצור תורים או בדיקות בזמינות גבוהה תוך ימים ספורים אצל ספקי השירות של חברת הביטוח.

  • בחירת הרופא המטפל

יתרון משמעותי נוסף של הפוליסה הפרטית הינו האפשרות לבחור את הרופא המומלץ ביותר. המבטחים של פוליסות ביטוח בריאות פרטית, מאפשרים למבוטחים לקבל את הטיפול אצל מיטב הרופאים בארץ ובעולם. כשמדובר בניתוחים מסוימים והליכים רפואיים מורכבים אחרים, בחירה של רופא מומחה בעל מוניטין עשויה להתגלות כמשהו קריטי. חשוב לציין, כי רשימת הרופאים המנתחים של מנורה מבטחים הינה הרחבה ביותר בישראל.

  • ניתוחים וטיפולים בחו"ל

ישנם מצבים רפואיים ופרוצדורות שבשל נדירותם היחסית והמורכבות שלהם, רק מרכזים רפואיים בודדים צברו מספיק ניסיון ומומחיות בשביל להתמודד איתם. מסיבות מובנות הניתוחים והטיפולים האלה לעיתים אינם מכוסים בביטוח הבריאות הממלכתי וכן מכוסים בביטוח הבריאות הפרטי.

מנורה מבטחים ביטוח בע"מ. בכפוף לתנאי הפוליסה וסייגיה.

קרדיט לתמונה Freepik

Back to top button