חדשות הארץמבזקים

בעקבות פניית הארגון – צונזרה תוכנית רדיו של פעיל השמאל

בעקבות פניית ארגון 'בצלמו' צונזרה תכנית רדיו של פעיל שמאל קיצוני שקורא למחבלים גיבורים ולוחמי חופש. אמש (חמישי) נחשף שי גליק, מנכ"ל הארגון לפרסום לפיו אלון לי גרין, יו"ר ארגון השמאל הקיצוני 'עומדים ביחד', עומד להגיש תכנית בגלי צה"ל, "הבית של החיילים".

בארגון טוענים כי "אלון לי גרין הינו פעיל רדיקלי קיצוני שקורא לסרבנות, שקורא למחבלים גיבורים ולוחמי חופש. בתגובה פנה גליק למפקד התחנה ואישי ציבור בדרישה שזה יבוטל ואכן הבוקר הודיע מפקד התחנה שהוא נענה לפנייתו וזה בוטל."

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "אלון לי גרין קורא לסירוב פקודה. פועל לשחרר מחבלים וקורא להם לוחמי חופש. גלי צה"ל זה הבית של חיילי צה"ל לא מי שפועל נגדם וקורא למי שפוגע בהם גיבורים ולוחמי חופש. אני מברך את ידידי מפקד גלי צה"ל על הביטול. אלון לי גרין יו"ר עומדים ביחד מוזמן לשדר באל ג'זירה לא בגלי צה"ל הבית של החיילים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מגלי צה״ל נמסר בתגובה: "התכנית שש בשישי מארחת מדי שבוע מגיש מתחלף, להגשה אישית בנושאי תרבות חברה ורוח ממגוון המרחב הישראלי. תחנת גלי צה"ל ושידוריה נותנים מקום ועמדות לכלל הקשת הפוליטית והחברתית. עם זה, כתחנת השידור של צבא הגנה לישראל, לא נאפשר לאנשים המצדיקים פגיעה בחיילי צה"ל להימנות על מגישיה. לאחר הקלטת תכנית אישית בהגשתו של אלון לי גרין, הובאו לידיעתנו התבטאויותיו כנגד חיילי צה"ל ומשכך אנו נאלצים לבטל את שידורה. גלי צה"ל, ובכלל זה מחלקת התכניות, מראיינת אנשים ממגוון עמדות פוליטיות וחברתיות וכך נמשיך ונעשה."

טלי ליפקין שחק ראש מחלקת התכניות: "במלוא ההערכה לתנועת ׳עומדים ביחד׳ ולכל הפעילות החברתית בכלל ובעת הזאת בפרט – לא ניתן במה בתכנית בהגשה אישית למי שמצדיקים פגיעה בחיילי צה"ל העוסקים בפעילות בטחונית שוטפת, תובענית ומאתגרת אליה התגייסו מכח החוק ובמסגרתה הם מסכנים את חייהם״.

דני זקן מ"מ מפקד גלי צה"ל: "גלי צה"ל היא הבית של החיילים והחיילות של בנינו ובנותינו במדים. לצד הפלורליזם והחופש העיתונאי המובהק, לא נוכל לתת למי שהצדיק פגיעה בחיילים, להימנות על מגישי התחנה".

מיקרופון רדיו שידור
אילוסטרציה. צילום: pixabay

Back to top button