מבזקיםפוליטי / מדיני

חבר האופוזיציה הציע "מתווה לחילוץ ישראל מהמשבר" – ונקטל

חבר הכנסת מתן כהנא מהמחנה הממלכתי פרסם היום (חמישי) ברשתות החברתיות את "מתווה כהנא לחילוץ מדינת ישראל מהמשבר", כפי שקרא לו.

על פי הצעתו, תוקם ממשלה הנשענת על מפלגות הליכוד, המחנה הממלכתי ויש עתיד. בנימין נתניהו ימשיך לכהן כראש ממשלה לשנתיים נוספות ולאחריהן הוא יפרוש וייערכו בחירות נוספות.

לאחר שפרסם את המתווה שלו כתב כהנא: "אתם באמת חושבים שיש פתרון יותר טוב מזה למשבר העמוק בו המדינה נמצאת כעת? ממשלה כזו תוכל לרפא את השסע הפנימי העמוק בינינו ותיתן מקום לכל חלקי החברה בישראל. ממשלה כזו תאחד מחדש את הצבא ותתמודד עם האיומים החיצוניים המתגברים סביבנו. ממשלה כזו תוכל לגבש חוקה, או לכל הפחות לחוקק מקבץ חוקי יסוד שיאזנו טוב יותר את מארג הכוחות בין רשויות השלטון. ממשלה כזו תביא שלום עם סעודיה. ממשלה כזו תשקם את הכלכלה ותחזיר את אמון שווקי העולם בנס הישראלי. ממשלה כזו תביא את השקט שכולנו כל-כך משוועים לו. שקט שהוא לא רפש. שקט של ברכה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הוא הוסיף: "בשנה האחרונה זכיתי להעמיק את היכרותי עם בני גנץ. נוכחתי לדעת שכפי שהוא כבר הוכיח בעבר, אצלו ישראל באמת לפני הכל. אני מאמין שאם כזה תרחיש היה טיפ-טיפה אפשרי, הוא היה בוחן אותו ברצינות. בצער עמוק אני מודה שלא מצאתי אפילו אדם אחד שמבין בפוליטיקה שחושב שיש דרך לגרום לכזה תרחיש לקרות כיום. אבל אם מספיק אנשים יבקשו את זה, מי יודע…, אולי יהיה סיכוי. אני אמשיך להשתדל ולהתפלל שכזו ממשלה תקום".

הביקורות נגד כהנא לא איחרו לבוא. חברת הכנסת שרון ניר מישראל ביתנו כתבה: "מתן כהנא, חברי לאופוזיציה. כל בוקר אנחנו מתעוררים למעללים של ממשלה חסרת אחריות שמפקירה את המדינה, בטחון המדינה ואת צה״ל, למי בדיוק אתה מושיט יד? למי שרימה, מרמה וירמה אותך?"

גם חברת הכנסת יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו צייצה: "‏לי זה נראה כמו עוד יוצא מפלגת ימינה שמחפש שיריון בליכוד".

ארגון המחאה "חופשי בארצנו – מטה המאבק" מסר: "זה לא מתווה חילוץ, זה מתווה בלהות. מתן כהנא מוכיח בדבריו יום אחרי יום שהוא לא מייצג את הציבור שהכניס אותו לכנסת. מי שקורא למיליוני ישראלים פטריוטים 'שורפי אסמים' ופועל להשארת הנאשם בשלטון, ראוי שיפרוש מהאופוזיציה ויצטרף לחבריו בממשלת החורבן. גנץ, התקלה הזאת היא באחריותך. עמדותיו של כהנא נגד בג"ץ והדמוקרטיה ברורות. זה הזמן להתנער ממנו ולהבהיר שאינך שותף לערכים הללו. עוד היום".

חברת הכנסת נעמה לזימי מהעבודה עקצה את כהנא וכתבה: "'מתווה לזימי' לחילוץ ישראל מהמשבר: ממשלה ליברלית דמוקרטית רחבה בלי מגדפי מערכת הביטחון ואנשיה, בלי פיטורי שומרי סף, בלי עיסוק מתמיד במינויי מקורבים וג'ובים, עם עיסוק בחיים עצמם וביוקר המחיה, עם פתרון למשבר הדיור ושיקום השירותים החברתיים בערכי מגילת העצמאות ועם מחויבות ברורה להפרדת רשויות וישראל הדמוקרטית".

גם חבר הכנסת דן אילוז מהליכוד ביקר את המתווה של כהנא ועקץ: "מתווה אילוז: מפלגות האופוזיציה מתבגרות, מקבלות את תוצאות הבחירות ומפסיקות את החרם הילדותי שהורס את הפוליטיקה הישראלית. בלי תנאים הזויים".

מטעם המחנה הממלכתי נמסר כי: "'מתווה כהנא' לא תואם עם בני [גנץ] וזה על דעתו [של כהנא] בלבד. בכל אופן במחנה הממלכתי מותר שלכל אחד תהיה את דעתו האישית וזה בסדר גמור. עמדה קובעת יש אחת והיא זו של בני".

מתן כהנא
ארכיון. צילום: חיים טויטו

Back to top button