צרכנות

מתכננים טיול מאורגן למרוקו? אל תצאו לפני שאתם קוראים את המדריך שלנו

קרדיט לתמונה Freepik

מרוקו היא מדינה מרתקת המכילה שילוב אקזוטי בין השפעות מדינות ערב לבין אירופה וצפון אפריקה. יש הרבה מה לגלות במרוקו ולכן, טיול מאורגן יכול לייעל את החוויה. עם זאת, כדאי להתכונן לטיול כזה היטב והצעד הראשון הוא לקרוא את המדריך שלנו לטיול מאורגן למרוקו.

לפני הכל: בדקו את דרישות הוויזה לפני טיול מאורגן למרוקו

עבור מטיילים רבים, לא נדרשת ויזה לביקורים קצרים של עד 90 יום. עם זאת, חשוב לבדוק את דרישות הוויזה העדכניות בטיול מישראל למרוקו. וודאו כי הדרכון שלכם בתוקף של שישה חודשים לפחות מתאריך החזרה שלכם. כשאתם מגיעים למרוקו, שמרו את הפרטים של המקום בו תלונו, משום שהם נדרשים בטופס ההגירה בכניסה למדינה. יש לציין כי טיול מאורגן למרוקו מתבצע כקבוצה ולכן סביר שכל הקבוצה תלון באותו מקום ושלב זה יעבור ללא בעיות.

עשו ביטוח רפואי עם כיסוי הולם

מי שמתכנן טיול מאורגן למרוקו לא נדרש לחיסונים מיוחדים, אבל תמיד כדאי לוודא כי אתם מחוסנים בכל חיסוני השגרה. כמו כן, וודאו כי יש לכם ביטוח רפואי הולם, עם כיסוי של מגוון מצבים, כולל פינוי רפואי, מטען אבוד, כיסוי לפעילויות אקסטרים, מדיניות ביטולים נוחה ועוד. כך תוכלו לטוס בראש שקט ולדעת שיש לכם מענה לכל מצב.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כבדו את המסורת והנורמה במרוקו

המרוקאים ידועים בהכנסת האורחים הלבבית שלהם, אך חשוב להכיר את הנורמות המקומיות. קבלו את פני האנשים בלחיצת יד וחיוך. אם מוזמנים לבית, זה מנומס להביא מתנה קטנה. גילויי חיבה פומביים עלולים שלא להתקבל בעין יפה. ועוד דבר חשוב: במהלך טיול מאורגן למרוקו, תמיד בקשו רשות לפני שמצלמים אנשים.

במהלך טיול מאורגן למרוקו סביר להניח כי תטיילו באזורים עירוניים ואזורים כפריים. בערים לרוב תראו שילוב בין לבוש מערבי לבין לבוש מסורתי יותר, אך מומלץ להתלבש בצניעות יחסית. באתרים דתיים חלים קודי לבוש מחמירים ויש לציית להם.

טיול מאורגן למרוקו הוא גם חוויה קולינרית

אחד היתרונות של טיול מאורגן למרוקו הוא האפשרות לטעום משפע המנות של המטבח המקומי. עם זאת, יש להבחין בין מסעדות נקיות ומסודרות לבין אוכל רחוב, הנמצא בשפע ברחבי מרוקו. מעבר להבדלים במחירים בין מסעדות לבין דוכני רחוב, תנאי ההיגיינה והתברואה במסעדות בדרך כלל טובים יותר. בנוסף, כדאי להימנע משתיית מי ברז ולדבוק לשתייה מבקבוקי מים מינרליים שנקנו סגורים.

נקטו אמצעי בטיחות בכל מקום ברחבי מרוקו

כדי ליהנות מטיול בטוח וחווייתי, נקטו אמצעי זהירות נדרשים. סביר להניח כי במהלך טיול מאורגן למרוקו תטיילו כקבוצה, אך בטיולים מאורגנים נהוג גם לטייל ולשוטט עצמאית חלק מהזמן. הימנעו מאזורים ללא תאורה הולמת בלילה, שמרו על המיטלטלין שלכם ועל חפצי ערך קרוב אליכם, אל תטיילו לבד וכבדו את המנהגים המקומיים כדי להימנע מאי נעימויות.

טיול מאורגן למרוקו כולל גם שופינג

המטבע הרשמי במרוקו הוא דירהם מרוקאי (MAD). בערים הגדולות תמצאו כספומטים, אך תמיד כדאי לקחת גם כסף מזומן, במיוחד באזורים כפריים. מיקוח הוא נורמה בשווקים. טיפ (בסביבות 10%) נהוג במסעדות, לסבלים ולמדריכים.

שמרו על קשר

באופן טבעי, גם במהלך טיול מאורגן למרוקו תרצו לשמור על קשר עם המשפחה והחברים בארץ, לבצע שיחות טלפון, לפרסם תמונות מהטיול ברשתות החברתיות ועוד. ברוב האזורים האורבניים ברחבי מרוקו יש גישה לאינטרנט ובנוסף, תוכלו למצוא אינטרנט אלחוטי זמין בבתי קפה ובבתי המלון. כדי לבצע שיחות במחיר משתלם, כדאי לשקול לרכוש כרטיס סים מקומי, באחת מחנויות הסלולר הפזורות בערים. הביאו בחשבון שבאזורים מרוחקים או כפריים, הגישה לאינטרנט עלולה להיות מוגבלת.

איך מתניידים במהלך טיול מאורגן למרוקו?

טיול מאורגן למרוקו כולל ביקור במגוון גדול של אתרים תיירותיים, נקודות עם נוף מרהיב, מוסדות תרבות ומבנים דתיים. לרוב, במהלך טיול מאורגן למרוקו תיסעו בקבוצה באוטובוס מרווח וממוזג שהוא חלק מהשירותים הניתנים במהלך הטיול. עם זאת, אם אתם נאלצים להתנייד עצמאית, אתם יכולים להשתמש באוטובוסים המקומיים, שעלולים להיות צפופים, ברכבות, או במוניות – בהן כדאי לסכם מראש עם הנהג את תעריף הנסיעה או לבקש ממנו להפעיל מונה.

כך תבחרו נכון חברה המציעה טיול מאורגן למרוקו

טיול מאורגן למרוקו הוא חוויה של פעם בחיים ובהחלט לא מסע שגרתי. אם אתם רוצים ליהנות מטיול איכותי, מסודר, מרתק ונוח, עליכם לבחור היטב את החברה דרכה אתם נוסעים לטיול. לכן, קבלו את הטיפים החשובים שיסייעו לכם לבחור את החברה המתאימה ביותר:

  1. חפשו חברה שיש עליה ביקורות טובות, באינטרנט, ברשתות החברתיות ומפה לאוזן מחברים ומכרים. אין חכמים כבעלי ניסיון ולקוחות מרוצים מעידים כי גם הטיול שלכם יהיה ככל הנראה מוצלח.
  2. דברו עם הצוותים השונים, עם שירות הלקוחות ומובילי הטיול. וודאו כי הם מכירים את כל מנהגי המקום ומתייחסים אליהם בכבוד, שומרים על בטיחות המטיילים בכל מצב ומחויבים לשביעות הרצון שלהם.
  3. בררו מראש מהו המסלול של טיול מאורגן למרוקו, אילו אתרים הוא כולל, אילו שירותים מקבלים במהלך הטיול (למשל אוטובוס צמוד, מלון יוקרתי וכדומה), מה גודל הקבוצה ומי קהל היעד – האם אלו משפחות עם ילדים, פנסיונרים, רווקים? וכדומה.

עכשיו רק נותר לכם לסגור טיול מאורגן למרוקו

היערכות נכונה לפני טיול מאורגן למרוקו, היא חיונית להצלחת הטיול. אם אתם מחפשים חברה ותיקה, אמינה ובעלת ידע וניסיון רב בתרבות המרוקאית, באתרים התיירותיים המרהיבים ביותר ובמנהגי המקום, בחרו ב MORROCO RAIDS & BEYOND.

 

Back to top button