צרכנות

ייעוץ אסטרטגי – קרש הקפיצה של העסק שלך, בכל שלב

קרדיט לתמונה Freepik

תהיתם פעם מה ההבדל בין עסקים משגשגים, שנראה כי כל המהלכים באים להם בקלות, לבין עסקים מדשדשים, הנאבקים באתגרים כמו אי יציבות ברווחים, שיווק לא אחיד ולא תדיר והתנהלות ארגונית בעייתית? התשובה טמונה בגיבוש אסטרטגיה – מפת דרכים ברורה המתארת לאן החברה רוצה להגיע וכיצד היא מתכננת להגיע לשם. אפשר להבחין די בקלות בין עסקים שעובדים עם אסטרטגיה מסודרת, לבין עסקים ש "מאלתרים על הדרך". עסקים שעוברים תהליך של ייעוץ אסטרטגי בדרך כלל צומחים, משגשגים ומתקיימים לאורך זמן, גם לאור תנודות בשוק ותחרותיות רבה.

ייעוץ אסטרטגי מאפשר לקבל החלטות נכונות ולצמצם ריזיקות

ראשית, ייעוץ אסטרטגי מאפשר לקבל החלטות מושכלות, המבוססות על נתונים שקופים ומדידים, ניתוח מגמות שוק וגיבוש שיטות העבודה המתאימות ביותר לארגון. יועצים אסטרטגים מקצועיים מביאים עמם מומחיות כללית בתחום ולעיתים אף מומחיות ספציפית בתעשייה שבה פועל העסק לו הם מייעצים ונותנים נקודת מבט חדשה ורעננה על הנעשה בעסק וכיצד אפשר למנף אותו. קבלת החלטות מדויקות והתאמת המשאבים הקיימים או הנדרשים ליעדים העסקיים, מאפשרת ליהנות מיעילות מקסימלית והחזר עבור ההשקעה (בשפה המקצועית: ROI – Return Of Investment).

שנית, ייעוץ אסטרטגי ממפה את השינויים בשוק ואת הסיכונים האפשריים עבור העסק. היועצים מסייעים לבעלי עסקים לנווט בהצלחה בתוך אתגרים כאלו, להכין "תוכניות מגירה" ולהיות מוכנים למגוון תרחישים, כדי שהעסק לא יסבול מקשיים. במקביל, ייעוץ אסטרטגי מנתח את מגמות השוק ומזהה הזדמנויות משתלמות וכך נפתחים בפני העסק אפיקים חדשים להצלחה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מה בדיוק כולל ייעוץ אסטרטגי?

עד כה הזכרנו את היתרונות הכלליים של ייעוץ אסטרטגי, אך חשוב להבין מה בדיוק קורה בתהליך. לצד זאת, חשוב גם לזכור כי ייעוץ אסטרטגי מתבצע בהתאמה אישית. אמנם הוא מבוסס על שיטות עבודה שהוכחו כיעילות ועל הידע והניסיון של היועצים, אך ייעוץ אסטרטגי מביא בחשבון גם את הייחודיות של כל עסק והבידול שלו – אלמנטים המשפיעים פעמים רבות על תהליך הייעוץ והאסטרטגיה המתגבשת.

ייעוץ אסטרטגי כולל בין השאר:

  • כתיבת תוכנית עסקית – ייעוץ אסטרטגי מקצועי מסייע לבעלי עסקים לנסח את החזון שלהם, להציב יעדים ריאליים ולגבש את הצעדים הברורים כדי להשיג יעדים אלו. תוכנית עסקית מדויקת מעניקה גם יתרון בהתנהלות הארגונית וגם בונה אמון בקרב משקיעים ובעלי עניין פוטנציאליים אחרים. לכן, שווה להשקיע בה, כדי שיהיה אפשר להציג אותה לכל מי שיכול לסייע במינוף העסק מבחינה כלכלית ובחינות אחרות.
  • סיוע במימון אשראי. יועצים אסטרטגיים מסייעים לבעלי עסקים ובמיוחד לעסקים עם אתגרי מימון (למשל, חברות הזנק), להבין את שווקי האשראי וההלוואות ולהגיש בקשות מימון למוסדות פיננסיים שונים.
  • מימון נדל"ן. בין שמדובר בהקמת משרד חדש, הרחבת הפעילות הקיימת או השקעה בנדל"ן מניב, ייעוץ אסטרטגי יכול לכוון ולהדריך לגבי מגמות בשוק הנדל"ן, אפשרויות מימון, הזדמנויות להשקעה ועוד.
  • בקרת תקציב ותזרים מזומנים. ניהול כספי הוא היבט מכריע בהתנהלות העסקית. תזרים שלא מנוהל נכון יכול להוביל להשלכות קשות, עד לסגירה מוחלטת של העסק. ייעוץ אסטרטגי מסייע ליצור תוכניות תקציביות סדורות, לנטר את תזרים המזומנים ולהבטיח את היציבות הכלכלית של החברה. כמו כן, ייעוץ אסטרטגי מאפשר לחזות מראש אתגרים פיננסיים ולהתכונן אליהם בצורה הטובה ביותר.
  • ייעוץ ארגוני. למבנה הפנימי של החברה ולתרבות הארגונית השוררת בה, יש תפקיד חשוב בהצלחה, מעבר לניהול כספים ואסטרטגיות שוק. יועץ אסטרטגי מקצועי ממפה את הדינמיקה הארגונית, ממליץ על שינויים אם נדרשים ומעודד שימוש בשיטות עבודה יעילות יותר, כדי לטפח אקלים ארגוני פרודוקטיבי ומגובש.

מה קורה לעסקים שלא נעזרים בשירות ייעוץ אסטרטגי?

כאמור, עסקים שבוחרים לא להיעזר בשירות של ייעוץ אסטרטגי, עלולים למצוא את עצמם ניצבים בפני אתגרים שלעיתים קשה עד בלתי אפשרי להתאושש מהם. ללא תובנות לגבי השוק וניתוח מגמות עתידיות, עסקים עלולים לפספס הזדמנויות רווחיות. כמו כן, היעדר בקרה תקציבית עלולה להוביל לבזבוז כספים והוצאות העולות על הרווחים. אתגר נוסף הוא שמירה על רמת פרודוקטיביות גבוהה בקרב ההנהלה והעובדים, כמו גם רמת הלויאליות שלהם לארגון.

היבט נוסף של ייעוץ אסטרטגי קשור לניהול מוניטין. עסק המבצע צעדים שגויים עקב חוסר ראיית הנולד או מתנהל לא נכון מול לקוחות מתעניינים וקיימים, עלול להכתים את התדמית הציבורית שלו. בעידן דיגיטלי, שבו שמועות נפוצות מהר מאוד וכל לקוח יכול לשתף אלפי אנשים ברשתות החברתיות על שירות לא איכותי, יש לכך משמעות גדולה. עסקים שלא נעזרים בשירות של ייעוץ אסטרטגי עושים לפעמים "את כל הטעויות בספר" בהיבט הזה וסובלים לעיתים מנזק תדמיתי קשה.

נושא זה קשור גם לחוסר הסתגלות כללית של עסקים – לשינויים בשוק, לחידושים טכנולוגיים, לכניסה של טרנדים חדשים ועוד. ייעוץ אסטרטגי מדויק מאפשר להסתגל במהירות ולעיתים אף בזמן אמת לשינויים אלו ולשמור על הרלוונטיות של העסק, בעיקר בעידן בו אנו חיים, המאופיין בשינויים תמידיים, מעבר כמעט גורף לדיגיטציה ואוטומטיזציות ועוד.

מחפשים ייעוץ אסטרטגי מדויק? הכירו את סמוראי, ייעוץ אסטרטגי לעסקים

ייעוץ אסטרטגי חיוני לעסקים שמטרתם לנווט אתגרים מורכבים ולמקסם הזדמנויות בנוף התחרותי של היום. בין שמדובר בהגדרת יעדים, בזיהוי נתיבי צמיחה או בפתרון בעיות מורכבות, הדרכה של מומחים יכולה לעשות את ההבדל. סמוראי, ייעוץ אסטרטגי לעסקים , מחויבת להעצים את העסק שלכם עם מגוון פתרונות מותאמים אישית, המשתלבים עם החזון והיעדים הייחודיים של העסק, בכל שלב של ההתנהלות העסקית. אל תיתנו לאי ודאות לעכב את הצמיחה והרווחיות או לשתק את העסק לגמרי. חייגו עוד היום 1-700-503-113 והאסטרטגים המנוסים שלנו ישמחו לעמוד לרשותכם, עם מלוא המחויבות להצלחה שלכם.

 

Back to top button