מבזקיםפוליטי / מדיני

התנועה לאיכות השלטון דורשת מנתניהו: כנס את הקבינט המדיני-בטחוני

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (ראשון) לראש הממשלה וליועצת המשפטית לממשלה במכתב דחוף, לכנס את הקבינט המדיני-בטחוני לדיון נרחב בהשלכות המשך חקיקת הרפורמה המשפטית על כשירות צה"ל וגופי הביטחון.

מהתנועה נמסר כי "התנועה לאיכות השלטון פנתה כבר בשבוע שעבר לראש הממשלה וליועצת המשפטית לממשלה בדרישה דומה, לאחר שהתפרסם כי בכוונת הרמטכ"ל, ראש המוסד וראש השב"כ לצאת בהצהרה פומבית בנושא, אולם בחלוף שבוע מפניית התנועה ראש הממשלה טרם כינס את הקבינט המדיני בטחוני לדיון בנושא."

עוד הוסיפה התנועה: "בפנייתה הבהירה התנועה כי חלה החובה המיניסטריאלית על ראש הממשלה – כמי שעומד בראשות הקבינט – לכנס לדיון דחוף בהשלכות ההפיכה המשטרית ולשקול לעצירת חקיקת ההפיכה המשטרית לאלתר. כמו כן הובהר, כי המשך אי-כינוס הקבינט המדיני-בטחוני לדיון בנושא בהשתתפות הרמטכ"ל, ראש המוסד וראש השב"כ עלולה לעלות לכדי הפרת חובתו המיניסטריאלית של ראש הממשלה ופגיעה חמורה בחובת הנאמנות הציבורית ובאינטרס הציבורי."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוסף, מסרו כי "התנועה פנתה גם לכל חברי הקבינט בכדי שידרשו מנתניהו לכנס את הקבינט, וכן פנתה לחה"כ יולי אדלשטיין בכדי שיכנס את ועדת חוץ וביטחון לישיבה דחופה בפגרה בנושא השלכות חקיקת ההפיכה המשטרית על גופי ביטחון המדינה, בהמשך לפנייה דומה מהשבוע שעבר אשר טרם נענתה."

עו"ד ד"ר אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון: "מדינת ישראל נמצאת בסכנה מוחשית ומיידית, וראש הממשלה מסרב לראות זאת. ראש הממשלה לא יוכל לטעון בדיעבד כי ידיו נקיות ואין להטיל עליו את האחריות- נתניהו מכיר את הסכנות בפניהן אנו ניצבים, ובוחר במודע להתעלם מכל אותות האזהרה. אם נתניהו אינו מסוגל לכנס את הקבינט ולהציג לשריו את תמונת המצב האמיתית, שיניח את המפתחות וישאיר את ניהול המדינה למי שיכול להתמודד עם הסכנות"

עו"ד אליעד שרגא - ראש התנועה לאיכות השלטון - נואם - הפגנה
ארכיון. צילום: התנועה לאיכות השלטון

Back to top button