נתוני חברת שבא (שירותי בנק אוטומטיים), המפתחת ומנהלת את מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי בישראל, מצביעים על כך שנמשך קצב הגידול בהוצאות ובשימוש של הציבור הישראלי בארנקים הדיגיטליים, שהינם פלטפורמת תשלום לכרטיסי אשראי, ובחודש יולי 2023 נרשם שיא חדש של הוצאות בהיקף כולל של 3.586 מיליארד ₪. מדובר על עלייה של פי 2.4 בהוצאות בארנקים דיגיטליים לעומת יולי 2022 בו סך ההוצאות עמדו על 1.521 מיליארד ₪. לפני שנתיים, ביולי 2021, לאחר שכבר הארנק הדיגיטלי Apple Pay נכנס לשימוש בישראל סכום ההוצאות הכולל בארנקים דיגיטליים באותו החודש הסתכם ב-274.615 מיליון ₪, כך שבפרק זמן של 24 חודשים זינקו ההוצאות באמצעות ארנקים דיגיטליים בישראל ביותר מפי 13.
היקף ההוצאות באמצעות ארנקים דיגיטליים במהלך חודש יולי 2023 היווה 21.02% מסך ההוצאות של הציבור הישראלי בעסקאות פיזיות במהלך החודש. היקף ההוצאות בעסקאות פיזיות עמד ביולי על 17.061 מיליארד ₪. סך ההוצאות בארנקים דיגיטליים ביולי מהווים 8.71% מסך ההוצאות בכרטיסי אשראי במהלך החודש. העלייה בסכום ההוצאות היומי באמצעות ארנקים דיגיטליים ביולי לעומת יוני 2023 הסתכמה ב-10.63%. ביולי הגיעה ההוצאה היומית הממוצעת בארנקים דיגיטליים לסכום של 115.689 מיליון ₪ וביוני סכום ההוצאה היומית עמד על 104.572 מיליון ₪. מאז כניסת הארנק שלPay Google לשימוש בישראל, בדצמבר 2021, צמח ממוצע ההוצאות היומי באמצעות הארנקים הדיגיטליים פי יותר מ-6, מ-19.151 מיליון ₪ ל-115.689 מיליון ₪ בחודש האחרון.
על פי נתוני שבא, ביולי הגיע היקף ההוצאות והשימוש של הציבור הישראלי בעסקאות חכמות באמצעות מערכת ה-EMV ל-96.2% מההוצאות בכרטיסי אשראי והסתכמו ב-39.593 מיליארד ₪ מתוך סך הוצאות של 41.177 מיליארד ₪. 65.8% מההוצאות הפיזיות בכרטיסי אשראי, הרכישות בבתי העסק עצמם, התבצעו במרץ באמצעות עסקאות חכמות (עסקאות קונטקטלס ועסקאות בארנקים דיגיטליים ושעונים חכמים) שסכום ההוצאה בהן עמד בנובמבר על 11.218 מיליארד ₪.
• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
סמנכ״לית פיתוח עסקי, שיווק ומכירות בשבא, טלי הולנברג: ״הארנק הדיגיטלי הופך לשיטת התשלום המועדפת על ידי הציבור הישראלי כאשר הוא מבצע עסקאות פיזיות בכרטיסי אשראי בבתי העסק עצמם. בחודש יולי חצינו לראשונה את רף 20 האחוזים בהיקף הרכישות בארנקים דיגיטליים מסך הרכישות הפיזיות ומדובר על עוד נתון שממחיש את היקף החדירה והשימוש הגבוהים בארנקים דיגיטליים מאז כניסת הארנקים של גוגל ואפל לפעילות בישראל. אנו צופים שמגמה זו תמשיך להתעצם בתקופה הקרובה והיקף הרכישות והשימוש באמצעות ארנקים דיגיטליים במשק הישראלי ימשיך לצמוח״.