חדשות הארץמבזקים

פיגוע הירי: ילדה בת 6 הייתה ברכב שרוסס ובאורח נס לא נפגעה

שני בני אדם נפצעו לפני זמן קצר (שני) בפיגוע ירי אכזרי שביצע מחבל לעבר רכב חולף בכביש 60 סמוך לדרום הר חברון. פראמדיקים של מד"א קבעו את מותה של אישה כבת 40. בנוסף, העניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים סורוקה בשיתוף כוח רפואה של צה"ל גבר כבן 40 במצב קשה מעורפל הכרה, עם פצעי ירי בגפיים. ילדה כבת 6 שהייתה ברכב בדרך נס יצאה ללא כל פגע.

הפראמדיקים של מד"א נתנאל יאמין אלישיב אמתי וחובש בכיר במד"א בניה וינברגר סיפרו: "הגענו מהר למקום וחברנו לכוח רפואי של צה"ל שהתחיל לטפל בנפגעים. ראינו גבר ואישה כבני 40 עם פצעי ירי, הוציאו אותם מחוץ לרכב כשהאישה מחוסר הכרה ללא נשימה וללא דופק עם פצעי ירי קשים, הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים, ביצענו פעולות החייאה ולצערנו לאחר מאמצי החייאה נאלצו לקבוע את מותה. הגבר היה בהכרה מעורפלת וסבל מפצעי ירי בגפיים העלנו אותו מיד לניידת טיפול נמרץ ויחד עם כוח רפואה של צה"ל פינינו אותו לבית החולים סורוקה כשמצבו קשה."

ח"כ דן אילוז (ליכוד) בתגובה לפיגוע בדרום הר חברון: "פיגוע רודף פיגוע ואין משילות. עלינו להחזיר את ההרתעה ולא להמתין עוד רגע אחד. אסור לנו לתת לטרור להרים ראש. ארדוף אויבי ואשיגם ולא אשוב עד כלותם".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מתן פלג יו"ר תנועת אם תרצו בתגובה לפיגוע הרצחני בהר חברון: "‏הממשלה ומערכת הביטחון חייבות להתעורר! שרשרת הפיגועים האחרונים נובעת מכך שאין מה שישכנע את המחבל הפוטנציאלי לא לצאת מהבית וללכת להרוג יהודים. אין הריסת בית מחבל בתוך 24 שעות, אין גירוש משפחות גרעיניות לעזה, אין עונש מוות. מנגד יש תנאים מפנקים למחבלים בבתי הכלא בישראל, משכורת חודשית לכל רוצח והבטחת הכנסה למשפחה מטעם הרשות הפלסטינית. עד שלא תקודם חבילת הרתעה נגד הטרור לצד מבצע רחב היקף, שום דבר אחר לא יעזור. הלב זועק."

בתגובה לפיגוע הקשה מארגון זכויות האדם בצלמו נמסר: "יהודים נרצחים, דם נשפך ברחובות. מה עם ממשלת ימין על מלא? ואל תגידו בג"ץ אתם לא עושים! בתי מחבלים נהרסים חצי שנה אחרי בלי שום קשר לבג"ץ, מחבלים לא מגורשים בלי שום קשר לבג"ץ, בתי סייענים ובתי מחבלים "שרק" פצעו לא נהרסים בכלל בלי שום קשר לבג"ץ, לא שמים מחסומים בלי שום קשר לבג"ץ ועוד. זה לא עניין של ימין ושמאל, אלא מאבק בטרור, נבחרתם לכך. תממשו."

מבית החולים סורוקה בבאר שבע נמסר: "לחדר הטראומה במלר"ד סורוקה פונה מאזור הר חברון פצוע ירי בן 39. בשלב זה מקבל טיפול ראשוני ליצוב מצבו. מצבו מוגדר קשה."

צילום: תיעוד מבצעי מד"א

Back to top button