חדשות הארץמבזקים

ארגון בצלמו בדרישה מלשכת עו"ד: "שללו את רישיון עורך הדין לאליעד שרגא"

לאחר התחקירים שחשפו לכאורה דפוס פעולה של פגיעה חמורה בחלשים ושקופים וכבילת לקוחות בהסכם דרקוני ופוגעני, ארגון בצלמו פנו ללשכת עורכי הדין בדרישה לשלול את רישיון עריכת הדין לאליעד שרגא.

במכתב תלונה ששוגר לוועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין במחוז תל אביב על ידי יועמ"ש בצלמו עו"ד מיכאל ליטווק נכתב בין היתר כי "היום עלו פרסומים רבים במרשתת אודות התנהלות קלוקלת של עו"ד אליעד שרגא תוך עבירה על כללי אתיקה בסיסיים. בכתבה נחשף כי משרדו האישי פועל לכאורה מול לקוחות בצורה שגובל באי חוקיות ותוך פגיעה חמורה ביותר בלקוחות כולל הסכמי כבילה ועו"ד".

לטענת ארגון בצלמו, גם כתב חדשות 12 גיא פלג חשף סיפור מזעזע  כי עו"ד ד"ר אליעד שרגא  גבה שכר טרחה מופרז. זאת כאשר דרש לכאורה מאחות של נכה צה"ל מיליון וחצי ש"ח על טיפול בעיזבונו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בארגון בצלמו טוענים כי "דווקא עורך הדין שמיתג עצמו כמייצג כנגד שחיתות ומוסר קלוקל וכמי שנלחם על טוהר המידות, התגלה כמי שאינו פועל כמצופה מחבר בלשכת עורכי הדין תוך שהוא מפר אמות מוסר בסיסיות. הפירסומים מעלים כי עו"ד שרגא ניסה לגבות מאישה קשת יום סכום אסטרונומי, שערורייתי וחסר פרופורציה של למעלה מ- 1,500,000 ₪."

עוד טען ארגון בצלמו כי "את התנהלותו הוא טרח להסתיר היטב מעיניי הציבור בכך שפעל במחשכים והחתים את לקוחותיו כי ככל ויתגלעו חילוקי דעות הם יהיו מחויבים לשמור מולו על סודיות וכן, ללכת אך ורק להליך בוררות. כך הוא דאג להסתיר את מעשיו ולחמוק מהגעה לבתי משפט ושופטים שיוכלו לבחון את מעשיו. הבוררת שושי לונדנר תקפה את שרגא בפסק הבוררות במילים חריפות לכל אורכו."

עוד נכתב כי "הבוררת התייחסה לפער הניכר שבין אחד מבכירי הפרקליטים מול אישה פשוטה וקשת יום אשר שמה בו את יהבה ואמונה. הבוררת מציינת: "מדובר בדרישה חריגה לתשלום שכר טרחה חריג", הבוררת אף טורחת לציין "אנו נמצאים על הגבול הדק שבין הסכם חוקי להסכם הנוגד את תקנת הציבור…". מעבר לניסיון לגבות סכומי עתק ושילוש שכר הטרחה , עו"ד שרגא הכריח לכבול את אותה אישה לבצע עסקאות נדל"ן רק דרכו וכך גם הוא ניסה להתמנות כמנהל עיזבון רק במטרה להגדיל את שכר טרחתו."

עוד הוסיפו בארגון בצלמו כי "השופטת נאוה ברוורמן דחתה את בקשתו של מר שרגא להסתיר את מעשיו באמצעות דיון בדלתיים סגורות וצו איסור פרסום וכך הציבור נחשף למעשיו והתנהלותו הראויה לכול גינוי."

לטענת ארגון בצלמו, 'במעשיו פעל עו"ד שרגא שלא כמצופה מחבר למקצוע עריכת הדין ובהתנהלותו הוא הפר כללי אתיקה בסיסיים. למעלה מן הצורך יצוין, סעיף 2 לכללי לשכת עורכי הדין (אתיקה מקצועית), קובע: עורך דין ייצג את לקוחו בנאמנות, במסירות, ללא מורא, תוך שמירה על הגינות, על כבוד המקצוע ועל יחס כבוד לבית המשפט.". מהפרסומים עולה כי עו"ד לא פעל בהגינות או נאמנות מול לקוחותיו ובמעשיו הוא רמס את כבוד המקצוע."

עוד טוען הארגון בצלמו כי  "מדובר בעורך דין בכיר מה שגרם ככל הנראה ללקוחות לבחור בו אולם כפי שציינה הבוררת והשופטת שדנה בתיק דווקא בגלל זה חומרת מעשיו גבוהה לאין ערוך שכן הוא ניצל את מעמדו מול אישה חלשה ושקופה. נוכח חומרת הדברים וחשיבותם הציבורית, אבקשכם לפעול לאלתר, בנחישות וללא מורא, לבחון את הדברים ביסודיות ולשלול את רישיון עריכת הדין של עו"ד שרגא. רק בדרך זו תיווצר הרתעה אשר תשמור על כבוד המקצוע."   

עו"ד אליעד שרגא - ראש התנועה לאיכות השלטון - נואם - הפגנה
ארכיון. צילום: התנועה לאיכות השלטון

Back to top button