צרכנות

8 סיבות מדוע הבקשה להלוואה העסקית שלך נדחתה

קרדיט תמונות: pexels

קבלת הלוואה לעסק היא משימה קשה, אבל, מנקודת מבטו של המלווה, אתה יכול להבין מדוע.

אנטון רובינשטיין מנכ"ל טרגו

גיוס אשראי לעסק יכול להיות משימה מתסכלת, במיוחד עבור בעלי עסקים חדשים שאינם מכירים את התנאי הבנקים וגופי אשראי אחרים.

למעשה, בסקר לעסקים קטנים גילינו שלמרות שיש יותר אפשרויות מימון לעסקים, כמו מלווים מקוונים BTB, עדיין מדובר במאבק עבור בעלי עסקים שרוצים לקבל הלוואה. אם זה לא מספיק, הכמות ההולכת וגדלה של אפשרויות המימון הזמינות כיום עשויה למעשה להחמיר את המצב עבור בעלי עסקים קטנים. הסקר מצא כי מבין אלו שנדחו, 45 אחוז נדחו יותר מפעם אחת, ו-23 אחוז אפילו לא ידעו מדוע בקשותיהם נדחו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כדי להבהיר את העניין, הנה שמונה סיבות נפוצות לכך שההלוואה לעסק שלך נדחתה, וכיצד לוודא שזה לא יקרה שוב.

1. אי הבנת של מבנה האשראי שלך.

המחקר מצא שאחת הסיבות העיקריות לכך שהלוואה לעסקים קטנים נדחתה מכיוון שהבעלים לא היה מודע להיקף האשראי שלו. למעשה, 45 אחוז מהיזמים שנשאלו כלל לא היו מודעים כמה בדיוק הלוואות יש להם. בנוסף, 72 אחוזים לא ידעו היכן למצוא מידע לגבי האשראי.

2. תזרים מזומנים לא מספק.

המלווים גם רוצים לוודא שאתה מסוגל להחזיר את ההלוואה שלך בכל חודש, בנוסף להיות מסוגל לכסות שכירות, שכר עובדים, מלאי והוצאות אחרות. אז, אם אתה מוציא יותר כסף בכל חודש מה שנכנס לעסק, אז אתה צריך לפתור את בעיית תזרים המזומנים הזו.

הדרכים הקלות ביותר לפתור בעיות תזרים מזומנים היא להוציא חשבונית מיידית, להטיל עמלות איחור, להקים קרן חירום ולקצץ בהוצאות מיותרות.

3. בטחונות מוגבלים.

המלווים בדרך כלל לא מוכנים להסתכן בהלוואות כספים לעסקים ללא הבטחה כלשהי להחזר. במילים אחרות, הם רוצים רכוש פיזי שהם יכולים לקחת אם הלוואה לא תוחזר. צור מסמך בטחונות שמפרט את כל מה שאתה יכול להעמיד בתור בטחונות. אתה יכול לכלול גם נכסים עסקיים וגם נכסים אישיים, מכיוון שלעסק שלך אין אולי את הנדל"ן או הציוד להציע כבטוחה. במקרה כזה, ייתכן שיהיה עליך להציע את הבית או המכונית שלך כערובה.

4. אתה סטארטאפ בשלב מוקדם.

אני מעריץ ענק של "כרישים" אבל זה יצר את המיתוס שבעלי עסקים יכולים ללכת למשקיע רק עם רעיון ולקבל את המימון שהם צריכים. המציאות היא שמלווים רוצים לראות רקורד, הכנסות בריאות, וניסיון מסוים בשוק.

זה לא אומר שזה לגמרי לא בא בחשבון לקבל מימון לסטארט-אפ שלך בשלב מוקדם. ייתכן שתצטרך לחפש מקורות חלופיים כמו מימון המונים, מלווים מקוונים, מענקים או הלוואות בערבות המדינה לעסקים קטנים.

 5. כבר יש לך יותר מדי חובות.

אם אתה או הארגון שלך כבר קבורים בחובות מהלוואות אחרות או קווי אשראי אחרים, סביר להניח שהמלווים יהססו להעניק לך אשראי נוסף.

ודא שאתה משלם הלוואות ושמור על יתרות נמוכות בכל קווי אשראי שיש לך. אם אינך יכול להרשות לעצמך לפרוע את החובות שלך מוקדם יותר, נהל איתם משא ומתן. רוב חברות כרטיסי האשראי, למשל, יתנו לך ריבית נמוכה יותר.

6. אין לך תוכנית עסקית.

ללא תוכנית עסקית מוצקה, המלווים כנראה אפילו לא ישקלו את בקשת ההלוואה שלך. כדי לוודא שההלוואה שלך מאושרת לאחר הגשתה, וודא שיש לך תוכנית עסקית מעודכנת ויסודית המוכיחה שביצעת מחקר, מוכיחה שאתה מכיר את הלקוחות שלך (או לפחות לקוחות פוטנציאליים), בעלת תוכנית ברורה של משימות עם יעדים, ומכילה אומדן מחושב של תחזיות מכירות ורווח.

אני מציע גם שמלבד התוכנית העסקית, וודא כי אספת והכנת קורות חיים, דוחות מע"מ, דוחות כספיים, דוחות בנק ומסמכים משפטיים כמו תקנון התאגדות.

7. הסיבות שלך לגיוס הלוואה אינן הגיוניות.

למה אתה צריך הלוואה? האם זה בגלל שאתה רוצה לרכוש משרד מפואר ו-Apple Watch עבור כל העובדים שלך?

כל זה נשמע נהדר, אבל הבנק לא מתכוון לאשר לך הלוואה למטרות האלו. הם רוצים לוודא שההלוואה תשמש להגדלת העסק שלך כך שתוכל להחזיר להם את הכסף.

במקום זאת, הנימוק שלך להלוואה צריך להיות רכישת נדל"ן, מימון ציוד חיוני, פיתוח תוכנה ומוצר לטווח ארוך, פרסום או הון חוזר.

 8. התנאים שוק מסוכנים מדי.

ישנם גם מקרים שבהם תנאיי שוק יכולים להשפיע על החלטת המלווה. לדוגמה, אם אתה רוצה להרחיב את שירות משלוחי המזון שלך, אבל יש עלויות דלק או מזון עולות, מלווה עשוי להתייחס להלוואה מסוכנת מדי מכיוון שהמחירים הגואים הללו עלולים להקשות עליך לייצר רווח.

ודא שאתה עושה את שיעורי הבית, מכין תוכנית עסקית ומתעדכן בטרנדים בתעשייה. אם תשים לב שיהיו השפעות חיצוניות שיסכנו את העסק שלך, אולי תצטרך לבקש הלוואה במועד מאוחר יותר או לחפש הלוואות חלופיות.

חברת טרגו עוזרת לעסקים וחברות לגייס אשראי והון בתנאים מיטבים ותוך זמן קצר.

 

Back to top button