חדשות חוץמבזקים

סיום למסתורין? מנהיג קבוצת ואגנר הוכרז כהרוג בהתרסקות המטוס

יבגני פריגוז'ין, מנהיג קבוצת שכירי החרב הרוסית "כוח ואגנר" אושר הערב (רביעי) בכלי התקשורת הרוסיים כהרוג בהתרסקות המטוס צפונית למוסקבה. גם קבוצות המזוהות עם כוח ואגנר אישרו את דבר מותו.

עשרה בני אדם נהרגו בהתרסקות המטוס שהמריא מסנט פטרסבורג למוסקבה. פריגוז'ין היה ברשומות הטיסה כנוסע, אולם היה חשד שייתכן שרק רשם את שמו כנוסע ולמעשה טס במטוס אחר. פרסום סרטון שלו במקום לא ידוע באפריקה אתמול עורר שאלות נוספות בנוגע לסבירות היותו על המטוס.

אולם, כלי התקשורת ברוסיה הכריזו עליו כמת. יתרה מזאת, לפני זמן קצר, קבוצת הטלגרם "האזור האפור" המזוהה עם קבוצת ואגנר אישרה שיבגני פריגוז'ין נהרג: "ראש קבוצת וגנר, גיבור רוסיה, פטריוט אמיתי של מולדתו – יבגני ויקטורוביץ' פריגוז'ין מת כתוצאה ממעשיהם של בוגדים ברוסיה. […] אבל אפילו בגיהנום, הוא יהיה הטוב ביותר! תהילה לרוסיה!"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בפוסט קודם בערוץ טענו שההגנה הרוסית הפילה את המטוס. בתיעוד מרגעי נפילת המטוס הוא נראה מסתחרר באוויר עם עשן רב יוצא מתוכו.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן התייחס למקרה ורמז שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין אחראי לו ישירות: "אין הרבה שקורה ברוסית שפוטין לא נמצא מאחוריו".

מוקדם יותר, מחלקת המדינה האמריקאית מסרה ש-"אף אחד לא צריך להיות מופתע" אם יאושר שפריגוז'ין היה על המטוס.

מלבד פריגוז'ין דווח כי גם דמיטרי אוטקין נהרג בהתרסקות, דמות מרכזית נוספת בקבוצת ואגנר וגם ואלרי צ'קאלוב, ראש מערך האבטחה של פריגוז'ין.

יבגני פריגוז'ין - מנהיג קבוצת ואגנר
יבגני פריגוז'ין. שימוש על פי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים
הופץ ברשתות החברתיות. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות של תכני המדיה המגיעים לידנו. אם זיהיתם בפרסומים שלנו צילום שאתם בעלי הזכויות בו, אנא פנו אלינו על מנת להעניק לכם קרדיט ראוי או לחילופין להפסיק את השימוש בו. לפניות באמצעות הדוא"ל: [email protected]

 

Back to top button