מבזקיםפוליטי / מדיני

ח"כ משה סעדה: "אני לא חושש למשבר חוקת"

היום (ראשון) התראיין חבר הכנסת משה סעדה לתוכנית של גלסנר ב"קול ברמה" והתייחס למספר נושאים שעל הפרק, ביניהם חוק הגיוס, הקמת ועדת החקירה בנושא הרוגלות ועילת הסבירות.

על הקמת הועדה אמר ח"כ משעה סעדה: "הקמת ועדת החקירה לפרשת הרוגלות היא בשורה גדולה לעם ישראל ומסר לפרקליטות שיש דין ויש דיין ואף אחד לא חסין בפני החוק. 1086 מקרים של רוגלה אסורה יעמדו לחקירה". "אף שופט לא היה רוצה לדעת שהוא קיבל ראיות פסולות. אין לי ספק שבג"ץ לא יפסול את ההחלטה להקמת הוועדה. עם כל הכבוד לתיק נתניהו יש עוד למעלה מאלף תיקים. השופט דרורי איש מקצועי ערכי וישר שרק חקר האמת לנגד עיניו"

משה סעדה
ארכיון. צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

בנושא הוועדה לבחירת שופטיים התייחס גם כן כשאמר: "אם לא מחוקקים חוק זה אומר ש-80 שופטים שימונו בשנים הקרובות יהיו רק מצד אחד של המפה. אם ההצבעה היתה מאחורי הפרגוד אני מבין את הסכנה, אבל ההצבעה תהיה גלויה ואף פוליטיקאי ימני לא יצביע נגד הבייס שלו. הפקנו לקחים והוועדה תהיה שיוויונית". ובאשר לרפורמה וחוק הגיוס ח"כ משעה סעדה טען כי: "הנוסחה שלדעתי תתקבל גם בבג"ץ – תמריץ למשרתים ברמה של משכורת, ובמקביל הוראה לדורות לגבי כל שירות של חרדים בארגונים השונים. לצד זה צריך להמשיך בחקיקת הרפורמה המשפטית – מה שיקל על העברת החוק".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ובאשר לעילת הסבירות, הסביר ח"כ משה סעדה את החשש של מתנגדי הרפורמה: "משפטית-מקצועית אי אפשר לפסול חוקי יסוד. צר לי לאכזב את הצד השני שמייחל ומצפה לזה אבל אני לא חושש למשבר חוקתי. הנשיאה חיות שדיברה בגלוי נגד עילת הסבירות היא רק אחת מתוך חמש עשרה שופטים"

Back to top button