חדשות הארץמבזקים

נתב"ג: סוכלה הברחת ציפורים אקזוטיות בשווי עשרות אלפי אירו

בפעילות משותפת של בודקי מכס נתב"ג ורשות הטבע והגנים סוכלה הלילה (שני) הברחה של 34 ציפורים אקזוטיות ונדירות לישראל. מדובר בציפורים נדירות מסוגים שונים חלקן אסורות בסחר והחזקה ובעלות של כ 70,000 אירו.
הציפורים הוברחו לארץ בתנאים מחפירים תוך שהן מטולטלות בתוך מזוודה.

החשוד הגיע אמש בטיסה מבלגיה ונקרא לבדיקה על ידי בודק מכס באולם הנוסעים בנתב"ג לאחר שעורר חשד. מייד כשהתברר כי ברשותו ציפורים אסורות ביבוא נקראו למקום נציגי היחידה הארצית למניעת פשיעה בחיות בר ברשות הטבע והגנים והתברר כי מדובר בציפורים שהוברחו בניגוד לחוק האוסר על החזקה או מכירתם בשל חשש לסיכון אקולוגי לסביבה בישראל. החשוד, תושב המרכז בן 40 נחקר על ידי חוקרי רשות הטבע והגנים. הציפורים הועברו לטיפול השירותים הווטרינריים ונפתח לחשוד תיק.

יניב שלום מיחידה הארצית למניעת פשיעה בחיות בר ברשות הטבע והגנים: ״הודות לשיתוף הפעולה עם מכס ישראל הצלחנו היום להגיע למבריח שהחזיק בניגוד לחוק כמות גדולה של בעלי כנף- תוכים – אשר הם חיות בר וערכי טבע מוגנים, חלקם היו במצב ירוד והם יועברו לבדיקות ווטרינריות . החשוד נחקר ונפתח בעניין תיק חקירה פלילי.אבקש להדגיש כי מגוון המינים המותר להחזקה פרטית ולסחר מפורסם באתר האינטרנט של רשות הטבע והגנים תחת ההיתר הכללי להחזקה ויש להקפיד להחזיק בעלי חיים רק בהתאם לחוק ולכללים וכמובן בתנאי רווחה טובים. חשוב לקנות רק מסוחרים רשומים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
הברחה נתבג ציפורים אקזוטיות
צילום: רשות הטבע והגנים
הברחה נתבג ציפורים אקזוטיות
צילום: רשות הטבע והגנים
הברחה נתבג ציפורים אקזוטיות
צילום: רשות הטבע והגנים

Back to top button