חדשות הארץמבזקים

בזכות פתרון חדשני – עכשיו תוכלו להנות מהמזגן גם בשבת

בשיתוף פעולה ייחודי ולאחר הליכי בדיקה רבים, בין בד"צ מהדרין בראשות הר' רובין שליט"א לבין חברת 'אלקטרה מיזוג אוויר', הרבנים וצוות המהנדסים מטעם אלקטרה פיתחו פתרון טכנולוגי שיסיר כל חשש לחילול שבת, אפילו קל שבקלים, ומבלי לפגוע באיכות וביעילות של פעולת המזגן כמובן.

כידוע, הפעלת המזגן בשבת כרוכה בחשש חילול שבת כיון שרוב המזגנים פועלים באמצעות מנגנון "כרטיס פיקוד אלקטרוני", המכיל שבבים וחיישנים שמודדים את טמפרטורת החדר באופן רציף, ומכווננים בהתאם את פעולת המדחס והמנוע כדי לחסוך בחשמל. למעשה, כל תזוזה של אדם בחדר, פתיחת דלת או חלון וכדומה, נקלטת מיידית ע"י השבבים ומובילה לשינוי הטמפרטורה, וזו הסיבה שישנם פוסקים רבים הסוברים כי גם אם החיישנים מעבירים לכרטיס הפיקוד את המצב הנתון בלבד, אפילו אם לא נעשה שינוי של ממש בפעולת המנוע, גם כך הדבר אסור.

בחברה מוסרים כי המנגנון המהפכני "מצב שבת" הוא פיתוח ייחודי לסדרת מזגנים זו והוא פותר את הבעיה במלואה מבלי להתקין אמצעים חיצוניים על המזגן או בנוסף לו. למעשה, הוא משדר למנגנון הפיקוד טמפרטורה קבועה ומדומה של החדר, זאת ללא קשר למצב הקיים, ובכך מונע לחלוטין שינויים בפעולת המדחס והמנוע.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

על פי דברי החברה, מזגנים אלו שכעת הינם עם המנגנון החדש, מאפשרים שימוש חסכוני, יעיל, ומותאם גם לשומרי המצוות, ללא כל חשש לחילול שבת.

מזגן - שבת
צילום יח"צ

Back to top button