מבזקיםפוליטי / מדיני

"קורא לנתניהו – עצור את כל סדר היום שלך ותיכנס לאירוע עכשיו"

יו״ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, קיים היום (רביעי) הצהרה לתקשורת לקראת פתיחת שנת הלימודים ובצל המשבר בין משרדי האוצר והחינוך, לבין ארגון המורים, יחד עם שרת החינוך לשעבר ד״ר יפעת שאשא ביטון ושר התרבות והספורט לשעבר ח״כ חילי טרופר.

בני גנץ - חילי טרופר - יפעת שאשא ביטון
צילום: אלעד מלכה

מדברי יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ: "החינוך הוא הנושא החשוב ביותר על סדר היום הלאומי. הוא צריך משאבים – ולא רק תקציבים. איום שביתה מרחף מעל לראשם של תלמידי התיכונים כבר מעל לחצי שנה, ושר החינוך אומר שצריך להיערך לשביתה, במקום לעשות הכל כדי למנוע אותה. למיטב ידיעתי, נתניהו לא ענה אפילו לפניות יו"ר ארגון המורים, לא כינס ישיבה דחופה לשמוע איך פותרים את המשבר או להיערכות לפתיחת שנת הלימודים. זה לא סדר עדיפויות שגוי – זה מחדל לאומי. אני קורא לנתניהו, עצור את כל סדר היום שלך, ותיכנס לאירוע עכשיו".

עוד הוסיף: "גם אם המשבר הזה ייפתר, מאוחר מדי, ובלי שהממשלה טיפלה בו בזמן ובאמצעים הנדרשים, מעמד המורים בישראל, דורש טיפול שורש, שמתחיל קודם כל בדוגמה האישית שלנו כמנהיגים לצעירים בישראל. מורה בישראל לא צריך להיות עני. צריך להעלות את הבסיס של שכר המורים, באופן שיאפשר להכניס ולהשאיר מורים טובים, ואת כל השאר לנהל באופן דיפרנציאלי, הגון, מקצועי ואחראי."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
בני גנץ
צילום: אלעד מלכה

עוד אמר: "מורים צריכים שתהיה להם עמדת עבודה, עם מחשב אישי, עם תוכנות לימוד ואמצעים טכנולוגיים מתאימים למאה ה-21. הם חייבים תוכניות שמותאמות לצורכי התלמידים, שיאפשרו לימוד גם בקבוצות. את כל אלו לא מקדמים ב-30.8, עובדים בזה כל השנה. הממשלה הזו התמקדה עד כה בפירוק החינוך הממלכתי, והפיכת החינוך בישראל לפוליטי. האנשים הקיצוניים ביותר, קיבלו תקציבי עתק וכרטיס כניסה לקודש הקודשים של החברה הישראלית – ורק לחינוך הממלכתי – לא נשאר. התמריצים שניתנים להגיע למוסדות הפרטיים שאינם בחינוך הממלכתי, פוגעים בערכים הבסיסיים של מדינת ישראל. החינוך הממלכתי נשאר לא רק בלי מספיק מורים, אלא גם בלי אבא ואמא שידאגו לו. הוא הופרט לידי צרכים פוליטיים קואליציוניים."

בפתח הדברים, התייחס גנץ למכתב שר המשפטים ליועמ"שית: "אני מבקש לחזק את היועצת המשפטית לממשלה שעומדת איתן על שלטון החוק – מול מי שהחליטו לפרק אותו. מול שרים שהופכים אותה לאויבת העם – היא נשארת משרתת ציבור נאמנה. אמירתו של שר המשפטים יריב לוין מניחה את הבסיס של הממשלה להביא לפיטורי היועמ"שית. מאז הקמת הממשלה, לא מונו שופטים, לא לבית המשפט המחוזי ולא לשלום. לרבבות אזרחים נגרם עינוי דין – ושר המשפטים לוקח אותם כבני ערובה. עבריינים לא מובאים למשפט – ושר המשפטים מתעקש לפרק את הדמוקרטיה הישראלית כפי שאנו מכירים אותה. טוב עושה היועצת המשפטית לממשלה שמשרתת את הציבור ושלטון החוק – ולא רק מייצגת את הממשלה. זה תפקידה."

שרת החינוך לשעבר, ח"כ יפעת שאשא ביטון: "החינוך הממלכתי הפך יתום ומקבל כהחלטה פחות מאחרים וכולם משלמים את המחיר: צוותי החינוך, התלמידות והתלמידים, ההורים ובסופו של דבר החברה כולה. כאב לי לראות אתמול את הודעת משרד החינוך שבה ויתרו מראש על תלמידי התיכונים. אי אפשר להגיד לנו ש״רק״ פחות מחצי מליון תלמידים לא יפתחו את שנת הלימודים. איש חינוך טוב לא ישן כאשר תלמיד או תלמידה לא פותחים את השנה. הויתור על התיכונים הוא בלתי נתפס. אפשר למצוא פתרונות שיחזקו את המורים ויטייבו את המערכת- עד כה הצעות האוצר הן מגוחכות, כאלה שינציחו את הפערים והפגיעה בתוך המערכת."

יפעת שאשא ביטון
צילום: אלעד מלכה

שר התרבות והספורט לשעבר, ח"כ חילי טרופר: "כמה חסרה אמירה של ממשלת ישראל שדווקא יאמרו בקול ברור, שמי שלומד במסגרת לא ממיינת, ובמסגרת שיש בה לימודי ליבה יקבל יותר. שמי שגר בפריפריה החברתית והגיאוגרפית של ישראל יקבל יותר. בין אם מדובר בילד דתי ובין אם בחילוני ובין אם בחרדי. בין אם יהודי ובין אם ערבי. ילד הוא ילד והזדמנות מגיעה לכולם. מערכת החינוך צריכה לא רק תמרוץ לימודי ליבה במובנם הקלאסי, אלא גם עידוד לימודי ליבה רעיוניים – לחזק את הסיפור הישראלי המשותף ואת מי שמחנך לאור התפיסה העמוקה של מדינה יהודית דמוקרטית."

חילי טרופר
צילום: אלעד מלכה

Back to top button