מבזקיםפוליטי / מדיני

באופוזיציה רותחים על מכתבו של לוין: "מתנהל כמו מאפיונר"

שר המשפטים, יריב לוין שלח הבוקר (רביעי) מכתב חריף ובו הביע את ביקורתו כלפי התנהלות היועצת המשפטית לממשלה, בנוגע לייצוג שלה כלפי הממשלה. במכתבו טוען לוין כי התנהלותה מפריעה לעבודת הממשלה ואף כתב לה כי הוא "רואה עצמו כמי שאינו מיוצג".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר בתגובה: "שר המשפטים בוחר הבוקר שוב להשתלח באופן אגרסיבי ובוטה במי שמייצגת את האינטרס הציבורי ואת שלטון החוק בישראל. ההצהרות הבוטות והאלימות שלו לקראת הדיון בבג״ץ מעידות פעם נוספת על כך שהממשלה הזו הפכה לאוייבת הדמוקרטיה ומסכנת את הפרדת הרשויות. אם יריב לוין חושש כל כך מהעתירה, הוא יכול לכנס עוד השבוע את הועדה ולעשות את הדבר היחיד שהוא נמנע בעקביות מלעשות – את העבודה שלו."

יו״ר מפלגת העבודה, ח״כ מרב מיכאלי: "שר המשפטים של מדינת ישראל מתנהל כמו מאפיונר ומנסה להטיל אימה על היועצת המשפטית לממשלה והכל בכדי לסייע לבוס שלו להימלט מאימת הדין. אני מחזקת את ידיה של היועצת המשפטית לממשלה שעומדת כחומה בצורה ושומרת על הדמוקרטיה הישראלית. מדינת ישראל כולה מאחורייך."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מנגד, לצידו של לוין עמד יו"ר ועדת החוקה, חה״כ שמחה רוטמן שאמר: "מכתבו של לוין למיארה מדגים פעם נוספת עד כמה זקוקה מערכת המשפט שלנו לתיקון. כל אדם הגון עם תחושת צדק בסיסית מבין שעורכת הדין שמייצגת את הממשלה אמורה… לייצג את הממשלה."

עוד הוסיף רוטמן: "גם אם הגענו למצב קיצוני שבקיצוניים, שמצפונה של היועצת לא מאפשר לה בשום פנים ואופן להגן על עמדת הממשלה, היועצת המשפטית לממשלה אמורה לדרוש, וזה אמור להיות האינטרס שלה, שעמדתו של שר המשפטים תקבל את הייצוג הטוב ביותר, ולדרוש מצידה שיהיה ייצוג חיצוני. במקום זה, מוגשת לבית המשפט עמדה לעומתית ומתפלמסת, שבכלל מנוגדת לעמדת הממשלה."

לסיום, אמר: "ההליך המשפטי בישראל בנוי על שני צדדים שמתווכחים ביניהם ושופט מכריע. האם הליך שבו לשר אין בכלל ייצוג, ראוי לשם "הליך משפטי" או שמדובר במשפט מבוים? האם כך פועלת מערכת שמעוניינת בעשיית צדק? האם מערכת המשפט פועלת עבור הצדק או שהיא נמצאת במאבק כוח על שלטון וכיבודים?"

ארכיון. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

Back to top button